Alla inlägg den 17 maj 2019

Av maria tafvelin - 17 maj 2019 05:25

Fredag morgon. 6 plusgrader, klarblå himmel och strålande sol. Idag blir det varmt. Underbart med sol, mindre underbart när det är för varmt .... fniss. Det vet ni att jag tycker :)


Jädrar va jag har ont i ryggen! Man kan ju börja undra om jag gått sönder. Det är tungt att storstäda trappuppgångar, och det har jag gjort varje dag sedan jag började den 2/5. Många trappuppgångar har det blivit, och det här momentet att gå ner på knä och torka listerna mot golvet med en trasa .... det tar på ryggen. Undrar hur många trappsteg man går varje dag ....  Räknade trappstegen igår. 47 trappsteg/trappuppgång, städade 6 st igår, och då är det ju inte så enkelt att man går upp En gång, och Ner En gång. Nä, för trappräckena på båda sidor ska torkas, inte bara själva ledstången, utan hela räcket. Så ... 47x6=282, Det får man ta minst x2=564. Så, MINST 564 trappsteg/dag. Undras hur många gånger man går ner på knä, alltså inte bara ett simpelt benböj, utan hela vägen ner på knäna för att om möjligt skona ryggen ... På varje våningsplan går man ner åtminstone 5 gånger. På tre våningsplan blir det 17 gånger (entré och kyffet mot källaren ska ju åxå göras) 17x6= 102. Så, 102 gånger ner på knä, och då har jag inte räknat källarutrymmen som tvättstuga, torkrum, mangelrum och andra utrymmen vi åxå städar. Synd att man inte känner sig mer och mer vältränad, utan mest bara trasig. 


Igår hade jag Hassan som arbetskompis. Pratar jättedålig svenska, men en jäkel på att städa :)  Har aldrig sett så rena fönster tror jag. Han skötte fönsterputsning och golvmoppning och jag lister, trappräcken och väggar. Idag ska jag ha Hugo till hjälp. Jag skulle gärna ta fönsterputsningen, men då måste jag släpa med stegen på alla våningsplan, för jag når inte upp för att torka ovanför själva fönsterrutan, och där måste man ju åxå torka.  Trapphusen jag städade själv förra veckan, hade inte lika höga fönster, så där gick det ju bra. 


Nä, nu har ni måst höra tillräckligt om vad jag gör om dagarna på jobbet. Jag hoppas att jag inom kort kan komma hem från jobbet och känna att jag har lite ork kvar, som det har varit hittills så är jag så himla trött när jag kommer hem, och dessutom har jag nu så jädra ont i ryggen. Hoppas det går bra idag ändå, ska ta nån ipren innan jag åker.


Jag hade tänkt lägga in några foton, men det är något problem när jag försöker ladda upp bilder via telefonen, det går inte ansluta till servern står det. Nähäpp. 


Till middag igår grillade jag en kycklingfilé, en morot och grön sparris. Lite blandsallad till det. Mums!


Idag till lunch ska jag åka förbi och titta in till Malin, en kär gammal vän som jag inte träffat på länge. Det ska bli kul :)


Nä, bäst jag sparkar av mig tofflorna, hänger upp morgonrocken, kammar till luggen och ropar ner hundarna. Dags att ta en morgonpromenad. Ha en riktigt bra Fredag, se till att fylla den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards