Alla inlägg den 18 maj 2019

Av maria tafvelin - 18 maj 2019 08:06

Lördag morgon 16 !!!! plusgrader, klarblå himmel och strålande sol. Herregud så varmt! Det blir promenad i krypfart idag. 


Igår var en fantastisk dag. Kom till husen vars trappuppgångar och källarutrymmen skulle städas, och insåg att det var ÄNNU fler trappor i det huset. 64 trappsteg i varje port, gånger 3. VÄLDIGT många benböj för att torka lister. Kanske är just denna trappträning och benböj som gjort att vågen nu visar 13 minuskilon :) De här jeansen har jag inte kunnat ha på nåt år

 

När det blev dags för lunch åkte jag förbi på Ica i Skelleftehamn och köpte lite sallad, sedan åkte jag till vännen Malin och åt. Hon bjöd på en kopp kaffe och vi surrade. Kändes som att vi sågs typ förra veckan, fast det är ett par år sedan ... eller, Mer än ett par år sedan faktiskt. 


Efter jobbet åkte jag hem och tog ut hundarna en sväng, sedan satte jag mig i soffan och startade massagebältet. Ryggen!  Har väl typ aldrig provat Ha ont i ryggen tidigare. Tur att jag slipper storstädning i trappuppgångar på ett tag nu, på måndag ska det städas baracker. Nu vet jag ju inte riktigt vad det innebär, men inte trappor i alla fall :)


Till middag grillade jag en hamburgare och gjorde egna potatis- och morotsstrips

 

drack ett glas vin med Annica i telefonluren, såg sedan "lets dance" ...


21.35 fick jag ett sms av Hannah: 

- Tjabba grannen! Vi sitter i inglasningen, vill du komma förbi?

Jag svarade handlöst

- Kommer. 


 

Pernilla, Mattias och Otto var åxå där :)   Tror klockan var kring 23.30 när jag gick över till mig. 


Nä, bäst jag sparkar av mig tofflorna och hänger upp morgonrocken. Jag ska passa Otto en stund nu på morgonen medans Pernilla tränar. Ha en underbar Lördag, glöm inte bort att välja vad du ska fylla dagen med. Välj nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards