Direktlänk till inlägg 19 maj 2019

Är det för sent?

Av maria tafvelin - 19 maj 2019 08:23

Söndag morgon. 18 grader och klarblå himmel. Appen säger att det ska mulna på om ett par timmar. Igår morse tog jag hundarna och gick bort till Pernilla strax före 9 för att hämta Otto. Jag skulle passa honom medans Pernilla åkte iväg och tränade. Det var ju riktig sommarvärme, så det blev ingen promenad runt byn, utan jag gick bara hem, men styrde in till Hannahs bro, då hon satt ute på bron och åt frukost. Otto fick lite puré och sedan ville han sova en stund. Hannah sövde honom medans jag gick in och åt frukost.


När jag kom ut igen så började vi jobba ute på gården. Jag rensade i deras blomrabatt, vi körde bort lövhögarna, Pernilla anslöt efter träningen åxå. När det blev lunchdags gick Pernilla hem med Otto, jag och Hannah körde bort sista lövhögen, sedan gick vi åxå till Pernilla som bjöd på grötlunch. Hannah är inte så förtjust i grötlunch, så hon hade med sig pastasallad ... fniss.  Efter maten gick jag och Hannah hem och fortsatte ute på gården. Jag ställde fram stol och bord på min lilla uteplats, och Hannah monterade ihop en grill som jag fick av dem ... de har ju köpt gasolgrill, så jag fick ta en supersöt liten grill de egentligen hade tänkt ha i husvagnen, men det blev aldrig. 


Nu kom Pernilla gående med Otto och frågade om vi skulle hänga med på promenad till Kåge hamn. Hannah avstod, men jag tog hundarna och hakade på. 21 grader, men fläktade skönt härute på byavägen. Dessvärre, när man svängde upp mot Kåge hamn, där stod luften stilla. JÄdrar i min lilla låda så varmt det blev. Vi gick i ca 25 minuter, sedan vände vi och gick hem igen. Jag hade ju bestämt att jag ville grilla, så jag släppte in hundarna och åkte sedan iväg för att köpa lite tillbehör. Svängde förbi hos Pernilla för att lämna några smågrejor hon ville att jag skulle köpa. Otto vaknade då, och vi fotade honom lite ute på bron.


         

Han är så söt så man smäller av varje gång man träffar honom <3


Fortsatte hem till mig, satt ute på balkongen med hundarna ett tag

 

Sedan gick jag ner för att börja rigga inför utegrillning


 


Helt underbart att sitta ute kring 19.30 och äta. Perfekt temperatur, fågelkvitter,  inga mygg.  Maten blev supergod dessutom


     


Hundarna fick gnaga lite ben och komma ut och kissa, sen var det eurovision för hela slanten. Jag älskar verkligen Sveriges låt i år! Is it too late?  Är det för sent? .... tja .... vissa grejer kommer man på först i efterhand att man borde gjort tidigare ... en del människor hinner inte alls göra det de ville .... 


Nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Det blir nog en morgonpromenad i skogen idag, sen får det bli lite nosework. Ska be Hannah rigga några gömmor. 


Ha en fantastiskt skön söndag! Fyll den värt, stort som smått <3


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards