Alla inlägg den 23 maj 2019

Av maria tafvelin - 23 maj 2019 05:51

Torsdag morgon. 5 grader och molnigt. Det ser ut att ha regnat hela natten typ. Enligt appen ingen sol i sikte förrän söndag. 


Igår var jag och jobbade i Ursviken, det var ju lite festligt :)  Hann ju faktiskt hem på lunchen för att äta och gå ut med hundarna. Efter jobbet, en sväng med hundarna sedan matlagning. Sjukt god köttfärsgryta blev det :)


 

Efter maten gick jag ut och klippte gräset, både hos mig och Hannah och Robban. När jag var klar hade Hannah precis kommit hem från jobbet, så när hon ätit hade vi bestämt  att vi skulle ge oss  i kast med hennes växthus. Vi skulle skotta ur en hel del gammal jord som ska ersättas med ny, samt sätta plast för några fönster som gått sönder. Hannah har sått gurka bland annat, som ska flytta dit ut. Pernilla, Mattias och Otto hjälpte åxå till, så det gick både snabbt och smidigt. 


I helgen är de ju borta hela bunten, så jag ska passa på att städa upp i växthuset tänkte jag. Hoppas att det blir uppehåll i alla fall, så att det inte regnar hela helgen. 


På tal om att flytta ut växter ... mina änglatrumpeter måste nog ut nu. De har blivit så sjukt stora, och den yngre har börjat blomma nu. De väger bly och är stora i omkrets, men måste nog försöka baxa ut dem i helgen. Får kanske köpa sån här duk att täcka dem med ifall det blir kallt på nätterna. 


Nä, jädrar, bäst jag sparkar av mig tofflorna och hänger upp morgonrocken, klockan skenar. Ha en superfin dag, fyll den med värda grejer. Sitter här och kikar ut mot Hannah och Robbans hus och tänker-  tar det på engelska:


I´m blessed. 


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards