Alla inlägg den 26 maj 2019

Av maria tafvelin - 26 maj 2019 07:39

Söndag morgon. 8 grader och mulet, men appen säger att det ska spricka upp och vara åtminstone LITE sol mellan kl 13 och 15 :)  Det ser jag fram emot :)


Igår hade jag ju en rätt så öppen agenda, och efter morgonrundan drog jag igång lite tvätt och städning. Lite sådär spontant lastade jag sedan Theo och Alice i bilen, satte Lilly och Milo i hundgården, och drog iväg in till stan på Norrvallas uterink. 


       

Massor med lek och spring, men även lite lydnadsträning. Avslutade en timmes vistelse där med korvsök för dem båda. Höll den ena kopplad medans den andra fick söka en hel näve korvbitar som jag kastade så vitt, brett och långt jag förmådde. 



 
  Tänk att nosarbete gör hundarna så trötta och nöjda. Det blev INTE många knop för dem resten av dagen och kvällen


   


Hämtade in Lilly och Milo från hundgården, hängde tvätt, och hux flux var det dags att börja med maten. Napolitansk pizza :)


                 

Gott? - Bara förnamnet. Det var FANTASTISKT gott! :)


Färgade utväxten på håret, klippte mig lite .... jo just det ... jag har gått ner 14 kg nu. Åtminstone före gårdagens middag .... fniss. 


 

När jag tittade på bilden blev jag helt överraskad, har jag spillt nåt på tröjan, den är ju alldeles vitprickig. Nä ... när jag tittade på tröjan så fanns det inga prickar. Då vet ni :)


Vad ska man hitta på idag då?  Ja, jag ska gå runt byn med hundarna tänkte jag, men jag tar inte alla 4 på en gång, utan går två varv. Jo just ja .... jag ska försöka hitta kvittot på perkon. Har ingen aning om var jag ska leta, men visst måste jag ha sparat det någonstans? Hoppas det, för den är körd på riktigt. Direkt jag knäpper igång den så visar den att den är klar .... och sen händer inget mer.    


Ungdomarna kommer nog hem svintidigt i morgon bitti, alternativt någon gång inatt, så hundarna blir kvar en natt till. 


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna. Har ingen morgonrock på mig, då jag tvättade den igår och den har inte hunnit torka ... så det blev att klä på sig direkt jag klev upp istället. Känns ju jättekonstigt ... fniss. 


Ha nu en Fantastisk Söndag!  Gör nåt värt av den!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards