Alla inlägg den 28 maj 2019

Av maria tafvelin - 28 maj 2019 05:58

Tisdag morgon. 6 grader och halvklart. Det vore bra om vi fick upp åtminstone nattempen några grader så att jag vågar ställa ut de stora trumpeterna. Nu kanske det inte är någon fara, men jag känner mig inte helt säker. Jag väntar tills i helgen, sen ber jag om hjälp att kånka ut dem. 


Igår kom Pernilla, Mattias, Otto, Hannah och Robban över för att uppvakta mig på morsdag. Jag hade ju kvar några klumpar pizzadeg i kylen, så jag tänkte att det passar bra att jag bakar ut dem och bjuder på. 

 


Nu hann jag bara fota Före de kom ... sen blev det så fullt upp att jag glömde ... fniss. Underbart att hålla Otto igen <3   Har ju inte träffat honom sedan i onsdags. Pizzorna blev väldigt uppskattade, själv åt jag 200 g pyttipanna när jag kom hem från jobbet. Jag kan ju inte börja spåra ur flera dagar i veckan, då går viktminskningen åt pipan .. fniss.   I morsdagspresent fick jag en superfin sommartunika och två par linnen, i den storlek jag faktiskt har Nu. 2 storlekar har jag minskat :)


 

Hittade även ett kort som togs på brukshundklubbens träningskväll 28/2 ... som jag la in bredvid kortet jag tog nu i lördags, dvs 25/5 ... så visst syns skillnaden


 

Idag ska jag jobba in en stund på lunchen och Pernilla går hit och tar ut hundarna. Senast kl 16 ska jag vara hemma för att sköta Otto en sväng då Pernilla ska till frissan Stina.


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga bort morgonrocken så att jag hinner gå en något längre morgonrunda. Jag åker direkt hemifrån idag, till det ställe jag ska på,  så jag åker kl 7. 


Som rubriken säger - Här ska firas! Varje dag har jag anledning att fira - familjen, hundarna, min prestation, omständigheterna som gör att jag bor där jag bor ... ja ... kort och gott att jag fick det bäst! :)  Det är något som är VÄRT .... VARJE DAG!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards