Alla inlägg den 2 juni 2019

Av maria tafvelin - 2 juni 2019 08:24

Söndag morgon. 11 grader och soligt. Tisdag - onsdag nånting, kommer sommarvärmen. 


Igår efter morgonpromenad och frukost, lastade jag hundarna och åkte till Ursviken för att träffa en hund och hundägare som vill ha lite tips och hjälp. Vi tog en liten promenad och pratade, och jag noterade hur hundägaren gjorde saker som jag skulle tipsat om ifall hon inte själv gjort det. Helt i mitt tycke och smak, och de hade superfin kontakt. Några tips gav jag henne, som hon skulle använda sig av, så får vi se vilket resultat det givit på typ en vecka. 


Åkte vidare till RackArena och startade upp partnern för klippning. 


 

2.5 timmar körde jag, men kunde inte klippa riktigt hela arenan, då det var för blött längst bort, det måste få torka upp lite först. Hundarna rejsade, lekte, nosade, körde lite spontanagility (främst genom tunneln) rejsade lite till, rullade sig, brottades .... de sista 20 minuterna ungefär, såg jag att de lagt sig ner och sov vid grinden. 



Lastade hundarna och åkte mot stan, hämtade ut tavlan från fotograf Marianne .... åh så fin!!


 

Den ska upp på väggen idag :) 


Förbi på Björkis för att köpa hundmat, och sedan hem. Tog en lillsväng på cykeln .... det krävs träning för att cykla på en trehjuling faktiskt .... fniss 


Till middag blev det grillad karré och zucchini m airfryad pommes och bbq-sås. 

 

Kvällen blev lugn ... ja ... som vanligt alltså ... fniss


   

Alice har verkligen fått in morgonrutiner som hon stenhårt följer. När jag sträcker mig efter glasögon och telefon för att se vad klockan är, då vill hon ha morgonmys. 


   Så ser det ut tills jag säger: nä, nu ska matte kliva upp. Då Kastar hon sig ur sängen och springer fram till trappen .... men på veckorna när klockan bara är 5, då vänder hon ju tillbaka till sängen när jag gått ner. Nu när det är helg och vi sover längre, då brukar hon följa med ner för att hoppa upp i soffan och lägga sig där och sova vidare. Idag var det sol på vardagsrumsgolvet, så jag la ut en filt i solen. 


 

Sitter med andra koppen och funderar på vad jag ska fylla den här dagen med. Det verkar blåsa mindre, tack och lov, och promenad runt byn lär det bli i alla fall .... om jag inte går ut till ön. 


Nosework tror jag åxå att det blir, eller ett spår .... nån form av nosjobb i alla fall. 


Nä nu har jag hunnit med även kopp nr 3, så det är dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en fantastisk söndag. Fyll den med värda grejer!


Gomorron   
 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards