Alla inlägg den 8 juni 2019

Av maria tafvelin - 8 juni 2019 06:58

Lördag morgon. 18 grader och klarblå himmel och klockan är bara 7. Hoppas dock att det INTE blir lika förbannat varmt som igår!!!

 

Det var en pärs att jobba igår. Kånka runt på hinkarna med städgrejer mellan trapphusen, upp och ner i trappor .... drack massor med vatten men svettades nog ut det dubbla. 


På väg hem från jobbet svängde jag förbi på Solbacken för att kompletteringshandla lite grejer. 30 grader varmt, och tror ni inte på fan att åtminstone EN idiot hade med sig hunden i bilen. Bakluckan öppen, men det ger knappast någon svalka för hunden, när bilen står i solen, dessutom med solen strålande rakt in på hunden. Inte ens bemödat sig om att parkera åt andra hållet så att hunden slapp solen rakt på sig. Den flämtade otroligt mycket och jag blev både beklämd och förbannad. Det stod 3 personer och försökte ge skugga åtminstone, de väntade på ägaren. När jag handlat färdigt och kom ut, stod de fortfarande kvar, och en av dem tog upp telefonen för att ringa polisen. 


HUR kan det komma sig att NÅGON i dagens läge lämnar hunden i bilen i 30 graders värme?  Nu VET jag att det i många nyare bilar finns klimatanläggning så att man till och med från telefonen kan kyla bilen, precis som man kan starta värmare via telefonen. Bevisligen så hade just den HÄR bilen inget sådant dock. 


Hem, ut med hundarna, sen var det väl mest att vänta på att det skulle bli svalare ute. Gjorde en dykning i frysen och hittade en klump pizzadeg. Tja ... varför inte?  :)


 

som sagt ... räknar fortfarande kalorier, men ibland går räknestickan i taket ... fniss. 


Ja ... inte håller man många knop i vämen

   

Men hörrni, Vad är det för dag, är det en vanlig dag? 

- NEJ, det är INTE en vanlig dag, för min Pernilla fyller 30 år idag!!!  :)   Jag ska ringa och sjunga för henne när jag vet med säkerhet att hon är vaken. Jag vet ju att Hannah har planerat den här dagen för henne, de befinner sig ju i husvagnen på Lycksele camping, och hon kommer att få en fullspäckad dag :)  


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Det är lördag - bästa dagen :)


Fyll dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards