Alla inlägg den 9 juni 2019

Av maria tafvelin - 9 juni 2019 07:03

Söndag morgon. 18 grader och halvklart. Appen lovar att det INTE ska bli lika fruktansvärt varmt som det varit de senaste dagarna, utan landa på 22 grader som mest. Hoppas det!


Igår efter kort morgonrunda fortsatte jag med överraskningspresent till Pernilla. De kommer hem i afton, och tills dess ska den vara klar. Bild kommer senare :)  Fick åka iväg på Solbacken och handla lite prylar som fattades till presenten, passade på att dyka förbi på Björkis och köpa ben till hundarna som de fick ligga ute och gnaga på när jag kommit hem.


      

Själv satte jag mig i skuggan på min lilla uteplats och sprättade en kall. 

 

Efter nån timme gick vi in, jag drog igång en tvätt och sen var det plötsligt dags för middag. Jag stekte en kycklingfilé och gjorde en kycklingsallad

 

Mot kvällningen då det svalnat av en aning, drog jag runt på gräsklipparen en sväng, tittade till grödorna i växthuset ... hoppas på mer regn nu så att jordgubbslandet kan leverera :)


Jag har ju balkongdörren öppen dygnet runt, och igårkväll fick även ytterdörren stå öppen. Skönt!  Men hundarna tyckte fortfarande att det var varmt. 


   

Alice njöt av en blöt kall handduk. 


Theo behövde ut och pinka vid ett tillfälle, släppte ut honom på gården som jag gjort massor med gånger. Direkt han kom ut tog han rygg på en fågel och drog iväg. Men för helvete Theo!! Innan jag ens hunnit få luft i lungorna till att ropa på honom, så var han redan borta. Han ville väl känna sig fri som en fågel gissar jag. Nåja ... efter 10 minuter kom han hem, glad som vanligt, som om inget hade hänt. 


Idag ska jag åka iväg och klippa gräs på RackArena. Theo och Alice får följa med, sen ska jag färdigställa Pernillas present. Det ska bli så kul att de kommer hem, nu är det ju flera dagar sedan jag träffade lille Otto <3  Pernilla skickade mig några bilder och en liten filmsnutt igår


 


 

Nä om jag skulle sparka av mig tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Ut med hundarna, äta lite frukost, sedan dra iväg på gräsklippning. Ha en Skön Söndag och kom ihåg att aktivt fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards