Alla inlägg den 10 juni 2019

Av maria tafvelin - 10 juni 2019 05:35

Måndag morgon. 13 grader och halvklart. Super, då fixar man att ta en spänstig promenad nu på morgonen, inte så varmt så att man kroknar redan vid grindstolpen, och hasar sig fram som en slokande sparris. SKÖNT! :)


Igår efter kort morgonrunda, lastade jag hundarna och drog iväg på RackArena för att klippa gräset.

 

2.5 timmar senare var vi klara och åkte hem. Jag lastade ut hundarna, begav mig sedan till Pernilla och Mattias för att sätta ut de snittblommor jag köpt till Pernilla. Hem, vattnade i trädgårdslandet hos Hannah och Robban, vattnade änglatrumpeterna ... sen var det bara att vänta på att ungdomarna skulle komma hem. 


När de äntligen kom, följdes vi åt till Pernilla och Mattias, för att få visa den present jag gett henne som 30-årspresent. Jag har skapat en liten trädgård på deras bro, då tomten är under uppbyggnad om man säger så. 

         

Nu har jag ju bara ställt ut allt lite random, jag har inte alls samma öga som Pernilla ... så det ska bli superkul att få se när hon har möblerat om därute :)   


Natten till igår föddes det så mycket knott så det är helt sjukt. I stora svärmar flög de runt och gjorde livet surt för allt levande. Det var nog därför det började blåsa fram på eftermiddagen - annars hade allt liv upphört - förutom knotten. 


Bakade brödet till smörgåstårtan jag har fått beställning på. Insåg ju direkt jag hällde i mjölet att nåt var fel. Jovisst hade jag lyckats köpa Vetemjöl special FULLKORN!  Skit åxå .... måste köpa rätt idag, och göra om den. 


Nä ... då är det väl dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Idag ska jag jobba ett par mil utanför stan, så Pernilla tar ut hundarna åt mig. Ha en fin dag och kom ihåg att fylla den med nåt värt!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards