Direktlänk till inlägg 11 juni 2019

Lite irriterad faktiskt

Av maria tafvelin - 11 juni 2019 05:45

Tisdag morgon.. 8 grader och molnigt. Perfekt städväder :)  Ja, det är bra promenadväder åxå. 


Igår klämde jag tummen i ett fönster, så jag har en blånagel och tummen spränger ordentligt. Min första arbetsskada ... fniss. Efter jobbet hann jag bara pinka hundarna, sen över till Pernilla för att få umgås med Otto en stund medans hon tränade, och innan Mattias kom hem 


   

Han är det sötaste barnet EVER! :)   Idag när jag kommer hem, ska jag försöka hinna köra lite nosework med hundarna, sen ska jag fylla smörgåstårtorna. Jag vet inte ännu var jag ska jobba idag, det får jag höra när jag kommer på jobbet.  Jag söker nytt jobb hela tiden, så vet ni nåt, hojta till! Jag söker ett jobb där jag VET att jag hinner hem på lunchen, alternativt VET att jag INTE hinner hem ....  det  här att inte veta tycker jag är jobbigt. Så länge Pernilla är mammaledig funkar det ju eftersom hon med väldigt kort varsel kan ta ut hundarna. 


Men gud vad man lixom tappar arbetsivern vid vissa projekt .... så länge man håller uppe flåset så går det snabbt och lätt ... men sedan, om man typ tar en paus .... då är det som förgjort att komma tillbaka och fortsätta. Har fortfarande inte målat golvlisterna till hallen .... eller spegelramen ....  eller köpt nya golvlister till köket ...  Det gick ju så himla bra att måla tak och väggar, tapetsera mm. Hur kommer det sig att det bara dör av?  Jag kan ju knappast vara ensam om fenomenet? Lite irriterad kan jag bli på mig själv faktiskt, men jag må ju förlåta mig .... jag har ju så många nya roliga projekt hela tiden :)


Nä .... nu är det  nog dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Morgonrunda står på schemat innan det är dags att åka på jobbet. Nu gäller det för både er och mig att fylla den här dagen med värda grejer. Nu kör vi en BRA Tisdag :)


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards