Alla inlägg den 12 juni 2019

Av maria tafvelin - 12 juni 2019 05:46

Onsdag morgon. 6 grader och klarblå himmel. Hoppas att änglatrumpeterna har klarat natten, då jag såg att en kompis fått skrapa rutan på sin bil nu på morgonen. 


Idag ska jag iväg på ett hemstäd som det kallas, och det är en bra bit att köra, så Pernilla går hit och tar ut hundarna mitt på dagen. 


Igår hann jag bara ur bilen när jag kom på mitt arbetsställe, och skulle börja plocka ut städgrejerna, så kom det en kille gående. En bra bit bakom honom kom en tjej, storgråtande. Ni vet sådär brölande gråt som på inget vis går att stoppa eller hålla tillbaka.  Hon ropade något till killen som jag inte kunde tyda


- Håll käften jävla hora, ropade killen tillbaka

- Men är du dum i huvudet, ropade hon och fortsatte storgråta

- Håll käften din jävla slyna. 


Hjärtat brister och skallen kokar. Hade så gärna velat stoppa tjejen och säga: Den där killen ska du inte följa efter. Gå åt ett annat håll, och håll dig borta från honom. Vette fan om jag inte gjort det ifall jag inte haft arbetskläderna på mig. Killen skulle jag velat fråga vem som gav Honom rätten att förminska och förnedra tjejen som gråtande gick bakom honom. Är det ens någon som gör det tänker jag - ifrågasätter andra människors självgivna rätt att förminska och förnedra någon? Är det någon som tar tag i axlarna på en sån här kille, tittar honom i ögonen och säger:

- Håll Käften. Punkt. 


I kväll ska jag dekorera smörgåstårtorna som ska levereras i morgon, har lite ideér om hur jag ska göra, då det är till en skolavslutning och jag vill sätta lite sommarlovstema på den :) Superkul att få göra, bild kommer i morgon :)


Idag blir det lite småtufft att hänga upp morgonrocken ... eftersom jag sover med öppen balkongdörr så är det något svalt härinne ...  så själva påklädningen efter att ha hängt upp den, lär gå i raketfart .... fniss. Och, ser jag nu .... sparka av tofflorna får gå i raketfart åxå ... jag åker hemifrån kl 7 idag, då jag inte behöver förbi på jobbet utan åker direkt till städet ... klockan är nu 06.15 och det är dags för morgonrunda med hundarna. 


Ha en superfin onsdag, gör nåt värt idag!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards