Alla inlägg den 16 juni 2019

Av maria tafvelin - 16 juni 2019 07:35

Söndag morgon. 19 grader och klarblå himmel. Appen säger att det ska komma ett par moln på himlen frampå dagen, men det ska bli varmt. Väldigt varmt. 


Igår orkade jag inte vänta tills Pernilla kom med Otto, utan jag gick dit strax före 8 och hämtade honom :)  Vi började med att gå runt byn, och han somnade typ halvvägs, men vaknade när vi kom hem. Vi gick över till Hannah och Robban och sa gomorron, sen kollade vi till växthuset och jordgubbslandet, vi hade sångstund och gåträning ... han var trött så jag la honom i vagnen och gick ut på gården

 

Men nä .... han var inte i sovläge ... och när Hannah och Robban kom ut och åt frukost på trappen, och bjöd på kaffe  inglasningen ... då piggnade han till på riktigt och körde lite krypträning på bordet :)


När kaffet var uppdrucket skulle Hannah gå in och börja städa och Robban åkte iväg för att hämta en åkgräsklippare. Jag gick in och gav Otto mat, han fick spagetti med köttfärssås, och till efterrätt mosade jag en jordgubbe. Det blev uppskattat. Jag hann bara tvätta av honom så kom Pernilla för att hämta honom. Hon hade lastat bilen full med grejer för att åka ut till stugan i Tåme med honom. Mattias jobbar hela helgen så han kunde inte följa med. Stugan ligger så nära havet man överhuvudtaget kan komma, och vädret var ju underbart för att spendera hela helgen, så hon sov över och kommer väl kanske hem ikväll. 


När Otto åkt drog jag iväg på Solbacken och inhandlade lite grejer, gick en runda på nyöppnade lager 157, sen åkte jag hem igen för att städa. Jag satte ut hundarna på gården så att de fick fortsätta tugga på de gigantiska benen jag köpt på Björkis. När de tuggat nån timme tog jag in dem igen och vi satte oss på balkongen.


 

En kall bärs på ballen satt som en smäck ... men det var så nedra varmt så när bärsen var slut, så gick vi in. Sedan var det dags att starta grillen.

 

Hundarna låg i hallen framför den öppna ytterdörren, och njöt i solen.

   

Jag skivade några potatisar och kastade ner i airfryern medans jag väntade på att grillen skulle bli varm. Grillade en skiva karré. 


 

Efter maten blev det soffläge med underbar utsikt

 

I morse vaknade jag 4.50 av att hundarna kastade sig ner från sängen och sprang ut på balkongen. Säkert nån hare eller rådjur som spatserade förbi. Rådjuren har trampat upp en stig vid Hannah och Robbans hus, tätt vid deras husvägg, över gräsmattan och genom häcken. Jag har funderat varför det är en stig genom häcken, men Hannah berättade igår att det är rådjurens passage. De ska ju sätta Ny häck, men kommer att ha ett hål där i hörnet så att rådjuren har kvar sin passage. 


Idag ska jag ta hundarna och åka iväg till RackArena för att klippa gräset. Tror jag ska tvätta nån tvätt och bära ut torkställningen så att det får torka ute. Såg att Hannah gjorde det igår, och blev sugen på att göra det jag åxå. 


Nä ... kaffet har jag druckit upp, nu återstår att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Nästan en hel söndag är kvar att fylla med värda grejer. 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards