Alla inlägg den 17 juni 2019

Av maria tafvelin - 17 juni 2019 05:48

Måndag morgon. 18 grader och klarblå himmel. Appen säger att det ska bli åska mot eftermiddagen. Jädrar så varmt det har varit i helgen! Igår blev det en kort morgonrunda, sedan lastade jag hundarna i bilen och körde till RackArena för att klippa gräset. Hundarna sprang som dårar ett tag, sedan la sig Alice i skuggan. Theo vill gärna springa mer, så han sprang väl i 2.5 timmar typ, fast mellanlandade i skuggan emellanåt. 


 

När vi kom hem var Hannah och Robban ute på gården och fixade, så jag gick ut och hjälpte till. Bland annat så fixade vi bort lite i deras blomrabatt där det var så övervuxet att man inte såg att de faktiskt har pioner :)   Ja, Hannah knipsade bort växtligheten som fanns vid min uteplats, som tog alldeles för mycket utrymme ... det gick ju knappt sitta där nu när det vuxit upp ordentligt. Vi tog min trehjuliga cykel - Triken, som Hannah säger, och forslade bort allt till baksidan där det startats en kompost. Robban provcyklade och jag framförde de problem jag haft när jag cyklat ... det känns som om jag ska tippa, och det bara drar iväg åt sidan ... Vi lastade korgen baktill på cykeln och jag skulle cykla till komposten med det. Det började dra snett, mot hundgården .... Robban ropade:

- Lita på den, sväng ordentligt med styret! Lita på den, du tippar inte. 


Ja, att man ska svänga med styret, torde låta som en självklarhet .... men .... det är knepigare än man tror, att cykla på en trehjuling. Gjorde som Robban sa, och vet ni .... det gick superbra :)


Sedan blev det ett pass nosework för Theo och Alice. Måste skaffa ihop så att jag kan köra fler behållarsök. Det blir mest bara utomhussök nu, och speciellt Alice borde få fler behållarsök för att riktigt förstå vad hon håller på med. Ska ordna det. 


In i svalkan en stund, sedan rigga grillen med ny  kol. Hade tidigare lagt en skiva karré i marinad som jag skulle grilla. Till det gjorde jag en potatisgratäng i mikron, på En potatis. Gick superbra, och middagen blev mumsig :)


 

Hade gärna velat cykla en sväng med hundarna, men det var alldeles för varmt

 

Det blev en sväng ute på gården med spaden för att gräva upp rötterna på det Hannah knipsat bort åt mig

 

Det var gårdagen. Jo, jag tvättade lite filtar, drog ut torkställningen och hängde tvätten ute. Torkade på ett par timmar. 


Idag fyller Robban år, så det blir att gå över dit efter jobbet och uppvakta honom.  Nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en Bra Måndag, ta tillvara på dagen och fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards