Alla inlägg den 20 juni 2019

Av maria tafvelin - 20 juni 2019 05:35

Torsdag  morgon. 12 grader och halvklart. Ser inte ut att ska spricka upp förrän på söndag. 


Igår när jag städat färdigt i den gamla lägenheten var klockan 9.30 och resten av dagen blev det att moppa trappor i 12 trappuppgångar. Jag höll på att svettas ihjäl. 4 våningar, 8 trappor i varje trapphus ...   Idag ska jag byggstäda ett splitternytt hus :) 


Efter jobbet åkte jag och hämtade ett gäng glas jag köpt på fb. Typ 16 vinglas och 12 ölglas ... samt några udda glas som var snygga ... allt för en hundring. Hem, en kort sväng med hundarna, sedan mat. Gjorde en kycklingkebab i pitabröd

 

Efter maten tog jag en cykeltur med hundarna runt lillbyn. Magiskt!


  Fördelen med trehjuling, förutom att den är stadig så man behöver ingen balans, är att man kan cykla så sakta att hundarna kan skritta. Bra att kunna byta tempo då och då :)


Jag var så himla trött igårkväll ... duschade och la mig tidigt. Upptäckte nu på morgonen att jag nått -15 kg. Yihaa!! Typ 10 kvar :)  


Nä ... jag har nog inte tid att sitta här på mitt supersöta kontor längre ... måste sparka av mig tofflorna och hänga bort morgonrocken. La mig ju med blött hår igårkväll .... så det krävs väl nån stund för att tämja luggen, om vi säger så ... fniss. Ska fortsätta fundera på midsommarmenyn .... kom inte så långt på den igår. Att det blir sill och färskpotatis någon av dagarna, DET är ju spikat ... men i övrigt. Ja, egengjord potatissallad till grillat .... blir det åxå. Jordgubbar känns åxå självskrivet ... Nåja, får jobba med det i afton, och skriva ihop nåt kul. :)


Ha en finfin torsdag, fyll dagen med nåt värt, i vanlig ordning :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards