Alla inlägg den 21 juni 2019

Av maria tafvelin - 21 juni 2019 06:54

Fredag morgon. Midsommarafton. 14 grader och mulet. Appen säger att vi kanske får se lite sol kring kl 17, men sedan försvinner den igen. Jamen ... då planerar jag in att grilla kl 17 :)


Igår var jag och byggstädade ett typ 5-miljoners nybyggt hus. Eller, ja ... det var inte helt färdigt på övervåningen, och all el var inte heller klart ...  Det är superhäftigt att ena dagen vara i en så gammal och risig lägenhet att man känner sig öm i hjärtat att någon måst bo så .... och andra dagen i en flång ny bostad .... och en annan rolig detalj är att man upptäcker saker som är helt vansinniga i sin lösning .... i det här nya huset ... hur fläkten är placerad, helt galet ... och vitrinskåpet i köket .... vansinnigt ... när man öppnar dörrarna har man bara en dm till fläkten, så hur man ska få något in och ut ur DET skåpet .... det undrar jag. 


Efter jobbet åkte jag och handlade inför midsommar. Ska iväg idag igen, och köpa jordgubbar och färskpotatis. De hade slut jordgubbar på IcaMaxi, men det skulle komma senare igårkväll. Färskpotatis, det kom jag på när jag stod i kassakön att jag glömt. Det var rejäla köer till kassorna ska jag säga ... bakom mig stod en ung mamma med sitt lilla barn ... och man kunde ana att barnets tålamod höll på att rinna ut .... shoppa på IcaMaxi var roligt en Stund, inte mer. 

- Gå före du, sa jag

- Tack så hemskt mycket

När hon fått upp allt på bandet, kassörskan tryckt in allt, och hon skulle betala, vände hon sig mot mig och tackade igen. Själv har jag ju en ängels tålamod, samt fick åka hem en timme tidigare med fullt betalt, så jag hade ingen brådska :)


Hem, ut med hundarna, grunna på middag. Hmm .... jamen ... soppa var ett tag sedan, och det var ju ändå Torsdag. Klöste fram en liten påse köttfärs ... så det blev soppa på köttfärs, morot,  vitlök och chili. Riktigt gott!

 

Satte mig i soffan med hundarna efter maten .... jäklar så trött jag var ... småslumrade ibland... det gjorde hundarna åxå 

 

21.30 gav jag upp, kvällspinkade hundarna och gick isäng. Vaknade 6.15 i morse

   

När Alice märker att jag tar på mig glasögonen och tar upp telefonen ..... Då vill hon kramas och pussas. För er som har, har haft, eller ens träffat en staffe, vet att när de vill pussas och kramas, då kan man inte freda sig .... fniss. Samma sak varje morgon ... och när jag säger :

- Så, nu ska matte kliva upp

då KASTAR hon sig upp och hoppar ner på golvet. Ibland följer hon mig ner, men ibland går hon bara med mig fram till trappen, och när jag gått ner, vänder hon om och hoppar upp i sängen igen. Rolig morgonrutin ... fniss. Theo, han låter sig inte påverkas, han ligger kvar i sängen. Punkt. 


Jag måste köpa lite mer jord idag. Ska plantera om monsteran till en större kruka .... måste även plantera de två skotten änglatrumpet som rotat sig ... jag kommer nog aldrig att bli helt utan änglatrumpeter .... fniss. Har 5 st. härutanför ... 


Fåglarna kvittrar härutanför ... tycker nog att det ljusnat lite åxå .... inne på tredje koppen, så snart är det dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Funderar på att köra lite dw med hundarna idag, sedan blir det att ladda för midsommarfirande :)  Men oj ... vad ska jag ha på mig?  jomen .... blir det inte så himla varmt så kan jag ha den nya blusen och linnet som jag fick på morsdag .... det blir toppen. Blir det varmt ... ja, då får jag ta jeansshorts och linne. Firar man med sig själv så är det inte så noga ... fniss. 


Ha en superhärlig midsommarafton!!! Ta tillvara på Dagen och fyll den med värda grejer!


Gomorron 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards