Alla inlägg den 23 juni 2019

Av maria tafvelin - 23 juni 2019 08:45

Söndag morgon. 15 grader och soligt. Jädrar vad det har blåst inatt, började igår eftermiddag typ ... äldsta änglatrumpeten blåste omkull, jag var ut och reste upp den, den blåste om kull igen .... nu har den legat hela natten, så jag ska resa upp den när vi går ut om en stund. 


Det blev en promenad runt byn igår morse efter kaffet. Solen lyckades vara framme i princip hela varvet, sista kilometern drog det dock in svarta moln och åskan hördes lite lagom långt bort. När vi kom in och jag satt och åt frukost, då började det regna. Det regnade mer eller mindre hela dagen, vi höll oss inne och bara hängde

 

Poppade popcorn till middag .... fniss..... och såg dåliga program på tvn .... det slutade regna så jag tog hundarna och cykeln och drog runt lillbyn .... sedan hängde vi en stund till i soffan innan vi gick isäng

 

4.45 vaknade jag av att det blåste så jävulskt, så jag klev upp och stängde balkongdörren, somnade sedan om och sov till kl 8. 


Efter frukost ska jag lasta hundarna och åka till RackArena för att klippa gräset och tömma sopkärlet där bajspåsar och annat skräp kastas. Tyvärr så åker alltid själva sopsäcken ner, så nästan alla bajspåsar ligger ovanpå säcken .... det brukar inte vara någon trevlig sysselsättning, men som "vaktmästare" så är det bara att dra på sig handskarna, hålla andan, och börja plocka.   


Blir det någorlunda väder ikväll, ska jag grilla ... i övrigt har jag inget planerat utan det får komma som det kommer :)


Jag har beställt ett tält! I sommar SKA jag iväg och tälta med hundarna!  Jag ska hitta nåt lämpligt ställe där  man kan vandra en liten bit i vacker miljö, tälta över natten ... och vandra tillbaka till bilen. Jag berättade för min kompis Moa att jag köpt tält, men undrade var jag ska våga vandra, när jag gick vilse på Vitberget.  Hon tipsade mig om att tälta .... bakom huset, fniss. 


Nä ... kaffet är uppdrucket och det är dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Det ser ändå ut att fläkta lite, och det är bra, då blir det inte så mycket mygg. Ha en fantastisk söndag! Fyll dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards