Alla inlägg den 24 juni 2019

Av maria tafvelin - 24 juni 2019 05:21

Måndag morgon. 10 grader och klarblå himmel. Den här veckan som kommer ser det ut att bli soligt och fint hela veckan, med temperaturer kring 20 eller strax under. Passar mig perfekt :)


Igår efter morgonpinket, lastade jag hundarna och åkte på RackArena för att klippa gräset och tömma bajstunnan. När det var gjort åkte vi hem, jag vet att jag skrev att det "fläktade" lite .... jag var lite försiktig i mitt uttalande där ... det blåste som fan rent ut sagt, och när jag kom hem hade någon, Hannah förmodligen, rätat upp änglatrumpeten som ramlat och gått av.


Vädret var, förutom blåsten, superfint, så det blev att vara ute en del, och att starta grillen

       

Det blev grillad fläskytterflié m sötpotatispommes.

 Efter maten tog jag cykeln och hundarna och drog iväg runt byn .... det regnade en skvätt, men det gjorde inget .... fniss. 


Till efterrätt blev det jordgubbar och grädde

 

Jag pratade med storebror Nisse igår, han och hans fru Susanne har ju sålt huset och flyttat till Ammarnäs där de haft stuga i många år. Nu bor de där permanent. Jag ska åka dit nån helg i sommar för att vandra och tälta med hundarna. Men, första vandringen och tältningen blir närmare hem, jag har bestämt att ta mig an furuögrundsleden, och tälta efter den, en natt. Det blir ju lagom att köra provnatt nära hem :)   Det ska bli så himla skoj! 


Idag blir det storstädning av trapphus igen. Fönsterputsning, fläckbekämpning på väggar, torka golvlister samt golven, och moppa golv även i källargångar, samt storstäda tvättstugor.  Jag tror att jag jobbar ensam idag, och då hinner man inte många trapphus. Gissar att jag har samma arbetsuppgifter tisdag och onsdag åxå, men torsdag och fredag har jag flyttstäd inskrivet i schemat. 


Nä, dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Det är nästan lite spännande att gå ut och se om allt står kvar på gården som stod där igår, eller om något är blown away av blåsten. Ha en fin måndag! Skapa värda minnen av dagen!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards