Alla inlägg den 1 juli 2019

Av maria tafvelin - 1 juli 2019 05:51

Måndag morgon 11 grader och mulet, det har regnat hela natten tror jag. Det är bra, för det behövdes. 


Igår efter morgonrundan, åkte jag iväg och klippte färdigt gräset på RackArena. Jag lämnade hundarna hemma den här gången. När jag kom hem gick jag över till Hannah och Robban en sväng, Pernilla var där och hjälpte till att städa efter middagen/festen dagen innan, sedan gick jag hem och städade. Det var superfint väder, blåste en aning dock, men inne i skogen var det perfekt :)

 

Planterade ut de små skott av änglatrumpeten som gick av när vi bar ut de stora, de hade rotat sig bra och bor nu  ute med de andra. HOppas de kommer igång med blomningen snart, i nuläget ser de lite tragiska ut eftersom det blåst så nedra mycket, och de står inte vindskyddat direkt. 


Mot kvällningen blev det en cykeltur runt byn med hundarna. Första gången vi cyklar på rätt sida av vägen .... fniss. 

 

Nu är Juni månad slut, Hej då, Tack för allt!  och vi går in i Juli. Har du semester? Själv har jag ju ingen semester i sommar, anställningen är skriven till sista Augusti, så vi får se om jag får "semester" efter det. 


Oj .... klockan är redan 06.10 .... jag måste visst rappa på här. Ha nu en härlig måndag, vare sig du jobbar, har semester eller av annan anledning inte jobbar, fyll dagen med värda grejer. Jag måste sparka av mig tofflorna, hänga upp  morgonrocken och ropa ner hundarna från övervåningen genast. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards