Alla inlägg den 2 juli 2019

Av maria tafvelin - 2 juli 2019 05:44

Tisdag morgon. 10 grader och soligt. Ytterligare en solig dag i antågande alltså. Igår kanske det inte var full sol, men det var varmt. Kring 20 grader hela dagen. Var först på ett rep/flyttstäd i ett rum på ett boende, sedan var det storstädning i trapphus i vanlig ordning. Denna storstädning i trapphus kommer att vara i åtminstone en månad till. 


Igår när jag kom hem från jobbet, kom Otto över medans Pernilla tränade. Han kryper bra nu lillgubben, så det blev lite krypträning, sedan gick vi ut så han fick gå barfota i gräset, smaka smultron och titta på blommor. När vi kom in igen åt han lite banan, sen blev han trött så jag la honom i vagnen och gick typ 50 meter, då sov han och sov tills Pernilla kom för att hämta honom.  Till middag åt jag en något färglös men god wok med smak av ingefära och vitlök. 


 

Jag hade tänkt steka med  några klyftor nektarin, men jag glömde bort det ... fniss. 


Kvällen blev väldigt lugn, jag var trött. Fast, jag rengjorde ugnen i alla fall :) och till kvällsrunda blev det en liten cykeltur

 

Nä ... klockan tickar på ... jag var så trött när alarmet startade, så jag orkade inte kliva upp direkt , därför ligger jag lite efter i schemat ... fniss. Nåt jag tänkte på när jag låg kvar i sängen - småfåglars läten, låter verkligen mycket! Att det från en sån liten kropp, genom en sån liten hals, ut genom en sån liten näbb ... kan komma så höga ljud! Man kan tro att pippin sitter på handtaget till balkongen, men den kan sitta i trädet som står en bit bort. Jag har åtminstone 3 olika fåglar som sjunger varje morgon, samma trudelutt, om och om igen. 


Hörrni, det är dags för mig att sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Undras vad för värda grejer man kan fylla den Här dagen med?


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards