Alla inlägg den 5 juli 2019

Av maria tafvelin - 5 juli 2019 05:40

Fredag morgon. 10 grader och halvklart .... finns risk för regn idag och i morgon som det ser ut. Det kom ju regn mitt på dagen igår åxå, trots att det inte ens fanns på kartan (läs: i appen) fniss. När jag åkte hem på lunch var det klarblå himmel inne i stan, och jag blev förvånad när jag såg de mörka molnen när jag närmade mig hem, det är ju ändå bara några km det handlar om. Åt lite snabbt, tog sedan hundarna och promenerade bort till Pernilla och Mattias för att se hur det gick med målandet av huset (och garaget) De hade några extrahänder till hjälp, både med målandet och barnpassning. När jag skulle gå hem började det regna lite smått, och det kändes inget vidare med tanke på målandet. Åkte tillbaka på jobbet och fick senare veta att det inte regnat mycket alls, de passade på att äta och sen fortsatte de måla. 


När jag kom hem från jobbet bytte jag bara om, sedan cyklade jag över till dem för att byta av farmor och farfar som barnvakt. Jag tog Otto i vagnen, och hundarna, och tog en promenad runt lillbyn, sedan gick jag tillbaka till Pernilla och Mattias. Kl 20.30  fick Pernilla komma in och fixa välling och ta honom, då hade hon varit ute och målat sedan 07 på morgonen, och jag cyklade hem till mig. 


Det är skönt att det är fredag. Igår tog jag ipren för axeln, och det kändes bra efter det. Ska ta en ipren idag åxå, så ska nog allt reda upp sig :) Det svåra på jobbet är att vilket moment som än ska göras, frestar på axeln, så att få vila axeln några dagar blir toppen!


I afton direkt efter jobbet ska jag åka förbi på 4H-gården mest för att stötta en vän om jobbar där. Motgång på motgång har hänt på gården, och sent igårkväll var där även en brand. Inget djur (eller människa) kom till skada, men det är förfärligt. 


Nä, dags att sparka av tofflorna, hänga upp morgonrocken och insupa fredagsfeelingen, ni vet den där feelingen som gör att man orkar jobba en dag till, sen är det helg :)  Vi får se hur många värda grejer jag lyckas peta in idag, det gäller att passa på att peta in i alla luckor man hittar :)


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards