Alla inlägg den 7 juli 2019

Av maria tafvelin - 7 juli 2019 07:48

Söndag morgon. 12 grader och mulet. Första veckan av Juli månad håller på att ta slut, hoppas ni lyckats fylla den veckan med värda grejer, det har i alla fall jag. 


Igår bakade jag ju mjukkaka, samt stekte köttfärs till tacopajen, fixade pajbotten, gjorde mig en middagspizza, klippte gräset samt tog en cykeltur med hundarna

       

Dagen fullspäckad med värda grejer med andra ord. Jo just ja, jag tog lite av köttfärsen (innan jag stekte) och gjorde lite köttfärssås till Otto :)  Jag ringde Pernilla och sa åt henne att koka lite pasta, det har jag inte hemma, så får hon mixa ihop det med köttfärssåsen :)


Klockan var strax efter 20 när jag kom in och sjönk ner i soffan med hundarna. Det passade perfekt med ett glas rött framför tvn 

 


Vaknade 7.30, har sörplat i mig första koppen ... Idag är det ju Pernillas lunchbjudning, så jag ska gratinera tacopajen innan kl 12, före det så ska jag ta en morgonrunda med hundarna. Min plan var att hinna iväg och klippa på RackArena, ska även förbi på 4H-gården en sväng. 


Jag har kört en "Iprenkur", lekt "pillertrillare" så axeln känns riktigt bra nu. Hoppas det håller i sig :) 


Nä, bäst att jag sparkar av mig tofflorna och hänger upp morgonrocken. Tiden väntar inte, så man får liksom haka på :)  Kom ihåg att fylla dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards