Alla inlägg den 16 juli 2019

Av maria tafvelin - 16 juli 2019 05:29

Tisdag morgon. 9 grader och klarblå himmel. Tack, idag behövs det lite ljus eftersom gårdagen bestod av regn och gråtung gegga över hela himlen. Det var svårt att känna sig pigg och rask, det gick aningen trögt hela dagen. 


Efter jobbet - ut med hundarna och projekt "lasagnemiddagplusmatlådor" Hittade ett recept på instagram, Jonas Lindberg "familjmiddag"  som jag provade.

           

Morot har jag aldrig provat ha i lasagne tidigare, och inte sådär mycket vitlök. 6 klyftor .... fniss. Tänkte väl tanken om att det skulle bli väldigt vitlökigt ....  men det blev det inte. Det blev bara Gott :)  


I afton när jag kommit hem från jobbet, tänker jag köra lite nosjobb med Theo och Alice, Milo ska få jobba lite åxå och det kan bli en cykeltur med Lilly. Jo, det låter optimistiskt att hinna allt, så det kan hända att jag får ändra planen något .... fniss


Nä ... jag har tagit det lite soft såhär på morgonskvisten och hamnat i att läsa nyheterna mer ingående än vanligt, och nu känner jag att jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, tänkte hinna gå den längre skogsrundan innan jag åker på jobbet. Ha en fin tisdag såhär i mitten av Juli, vare sig du jobbar eller inte, värda grejer kan man peta in oavsett.


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards