Alla inlägg den 23 juli 2019

Av maria tafvelin - 23 juli 2019 05:22

Tisdag morgon. 14 grader och klarblå himmel. Tittar på appen och blir rent förskräckt. Hur ska man fixa att jobba på fredag, eller för den delen, hur ska man fixa att jobba någon dag överhuvudtaget den här veckan? Igår blev en kortdag, just pga värmen

 

Inte är det kul att dra på sig arbetsbyxorna och t-shirten och kånka städgrejer, putsa fönster och skrubba trappsteg, när man knappt klarar av att ta en fin-promenad utan att det lackar svett. Alla ni som känner mig vet hur jag mår i värme. Plötsligt slog mig tanken - städrock. Vet knappt var tanken kom ifrån, men var tvungen googla och läsa lite ... Städrock. Hahahaha ... varifrån kommer den och vad hade den för syfte? Kanske det vore en lämplig dress att få ha på sommaren? Fniss. 


Det blev inte många knop igår. Inga långa promenader. Strosade med hundarna bort till Pernilla och Mattias för att vattna, lite godissök på gården

 


Till middag gjorde jag en laxsallad med melon, paprika, ruccola, blandsallad. dill och lax naturligtvis. Till det en brödbit med västerbottensost. 

 

Jag har ju haft en kändis som gillat många av mina matbilder - Leif Mannerström. Han känner väl alla till, även de som inte är intresserade av matlagning. Igår slog han till och började följa mitt matinstagram :)  Han följer bara 25 st. så jag blev väldigt stolt och glad! :)

 

19.15 fick jag ett sms av Hannah att de befann sig i Umeå och skulle komma hem igårkväll, och när Pernilla senare skrev att de passerade Coop Forum, tog jag Alice och Theo med mig och gick till dem, eftersom de skulle stanna där och lasta av Pernilla och Mattias grejer ur husvagnen. Åh! Äntligen - Han med stort H - Otto!! Att få hålla honom i famnen igen efter en och en halv vecka!! <3   Och idag efter jobbet ska jag få passa honom när Pernilla tränar. Jag längtar!


Nä ... börjar väl vara läge att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hur det än är så startar arbetsdagen om en dryg timme. Rundan i skogen blir det som morgonpromenad, youghurt och melon till frukost, sen iväg. Ha en fin Tisdag och till Dig som älskar värme - Grattis! Till er andra - Håll ut! Det är inte Värt att klaga alltför mycket på värmen, det provocerar ... fniss.


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards