Alla inlägg den 24 juli 2019

Av maria tafvelin - 24 juli 2019 05:36

Onsdag morgon. Klockan är bara 5.30 men det är redan 16 grader varmt. Tack och lov har jag en flyttstädning idag, och inte trapphusstädning, vilket åtminstone innebär att när man väl burit in grejerna, så behöver man inte kånka runt på dem, dessutom ska jag vara där i morgon åxå, så jag behöver inte ens bära ut dem igen idag. Skönt!


Igår var jag i trapphus där man verkligen undrar hur det är tänkt. De flesta fönster gick inte ens öppna, då trappräcket var i vägen. Inte lätt att putsa fönsterna då. På vissa våningar gick det putsa ett eller max två fönster både in/utvändigt samt mellan, men aldrig alla 3 fönster. INte kul att gå därifrån och veta hur det ser ut. En gammal dam kom ut i trapphuset och pratade om hur vansinnigt korkat det är. 

 

Nåja, gjorde vad jag kunde, både gällande fönstren samt värmen. Drack massor med vatten, svettades enormt. När jag kom tillbaka till firman efter att ha städat klart för dagen, sa en av killarna på knagglig svenska - du ser ut att ha simmat några längder. Jotack, det känns så åxå. 


Direkt jag kom hem från jobbet ställde jag mig i duschen, sen tog jag ut hundarna en kort sväng. 28 grader varmt och klarblå himmel. Lämnade hundarna hemma och åkte över till Pernilla och Mattias. Jag och Pernilla hade planerat att åka på IcaMaxi och handla med Otto, då Mattias skulle iväg, men de höll på att sätta upp växthuset och det drog ut lite på tiden, så jag fick ta Otto och åka och handla själv :)   Älskade fina Otto. 8 månader idag, och har åkt på sin första förkylning, men ... i vanlig ordning glad och nöjd ändå :)

     

Lämnade Otto och Pernillas varor, sedan begav jag mig hem för att göra stommen till den smörgåstårta jag fick beställning på igår. Till i morgon är det beställt en tårta med den goda kycklingröran jag hittade på :)

   

Äntligen har änglatrumpeterna fått tillräckligt med sol och värme för att kunna sätta knoppar. Har inte räknat, men hyfsat många är det. Både Hannah och Pernilla har kunnat skörda egna gurkor, smakade den Pernilla tog in i går, och den var supergod! Nästa sommar ska jag åxå odla gurka :)


Nä, det är väl dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en riktigt bra onsdag, fyll den med värda grejer - det kan ju vara att få ta sig ett dopp till exempel :)  Jag ska svänga förbi på Biltema och se om jag hittar nån pool till hundarna att ha härute på gården. Kanske köper en som är stor nog så att man ryms själv åxå ...så kan man ligga där i helgen och dricka iskalla drinkar ... fniss. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards