Alla inlägg den 28 juli 2019

Av maria tafvelin - 28 juli 2019 09:06

Söndag morgon. 17 grader och halvklart, ser ut att ska spricka upp helt och bli klarblå himmel. Jädrar vad det blåser! Det började inatt, och de två stora änglatrumpeterna har åkt i backen. Ser på norran.se att branden på degermyran har ökat i intensitet under natten, men tydligen så har de fått den under kontroll igen. 


Igår var det ju åxå varmt så förbannat, men sitter man helt stilla inomhus eller i skuggan, så funkar det ju. Inte börja fäkta runt med armarna eller benen, då rinner svetten direkt. Så, jag tog det ytterst piano ... fniss. 


Idag ska det bli 19 som mest och veckan som kommer ser likadan ut tempmässigt - underbart!!!  Pernilla och Mattias har kommit hem från stugan, och Pernilla skrev nyss:

Ska nån med på promenad?  Jag svarade

- Om du kan vänta 15 min. Jag klev nämligen nyss upp och sitter och dricker kaffe. 

Igår som sagt, gjorde jag inte mycket alls. Lite korvsök på gården för hundarna, lite träning i att åtminstone STÄLLA sig i badbaljan för hundarna, ja Theo har inga större problem, Alice behövde lite korv för att kliva i ... fniss. I övrigt var det en lugn transportsträcka mot kväll. Kvällspink kring 23, sedan hopp i säng. Idag ska jag åka iväg och klippa på arenan, sen får vi se vad jag hittar på. Skulle vilja iväg och reka kring furuögrundsleden ... men jag ska inte stressa in en massa grejer under dagen, jag menar, det är ju Söndag ändå ... fniss. 


Nä, sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, rafsa till håret med händerna, klä på mig, sen är jag klar för morgonpromenad med Pernilla, Otto och hundarna. Värd start på dagen! Hur börjar du din dag?


Gomorron!
 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards