Alla inlägg den 29 juli 2019

Av maria tafvelin - 29 juli 2019 05:23

Måndag morgon. 8 grader och klarblå himmel. 10 grader svalare än igår :)  Jo, jag ska erkänna att det var lite småkyligt i morse med bara påslakan, särskilt som man så tydligt känner att vi är i rötmånaden ... fniss ... så ikväll åker täcket in i påslakanet igen. Åh så skönt det ska bli att lägga sig utan att rinna bort :)


Igår blev det ju en promenad med Pernilla, Otto och hundarna. Vi gick runt lillbyn och runt byn, så 6.5 km blev det. Skönt att kunna promenera en längre bit utan att både hundarna och en själv storknar. När jag kom hem lämnade jag hundarna och åkte för att klippa på RackArena. När jag passerade Solbacken låg hela handelsområdet i rök, och allt hade stängt. Även OKq8 på solbacken hade stängt. Elden hade blossat upp i full styrka under natten, och de hårda vindarna gjorde att röken blev övermäktig. 


Kom fram till Susannes gård, hoppade upp på klipparen, startade och körde ut på vägen. Upptäckte att det var slut luft i ena framdäcket. Det var bara att parkera partnern och åka hem igen. Susanne och Fredde är på husvagnssemester så jag kom inte åt högtrycken att pumpa däcket. När jag kom hem gick jag över till Pernilla och Mattias för att hämta Otto, jag skulle ha honom några timmar medans de pysslade med att få upp växthuset färdigt. Lille underbara Otto <3  Han är fortfarande lite förkyld, men glad som en liten speleman :)



   Han gillar hundarna :) och hundarna gillar honom <3

 

Himmel så skönt det var igår. 19 grader och klarblå himmel. Att kunna få sitta ute i solen och bara NJUTA! ÄNTLIGEN!!! SÅ ska sommaren vara :)

 

Hannah fixade ny slang till triken och bytte den. TACK Hannah!!!  Nu blir det ju perfekt cykelväder :)  Strax efter 18 gick jag tillbaka med Otto, som sovit en stund

 

sedan blev det middag. Grillad karré m airfryade klyftpotatisar :)

   


Idag känns det inte gruvsamt att jobba och det är skönt. Man vill ju varken kollapsa eller sjukskriva sig :)   Efter jobbet ska jag ha Otto medans Pernilla åker och tränar. Underbart att få ha honom <3 Sedan blir det nog en cykeltur med hundarna :)  I morgon efter jobbet blir det nog att ta Hannah och Robban lilla kompressor och åka iväg till Arenan, pumpa däcket och klippa gräs. Men, NU blir det att sparka av tofflorna, hänga upp morgonrocken och veva igång dagen. Ha en fin måndag, fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards