Alla inlägg den 31 juli 2019

Av maria tafvelin - 31 juli 2019 05:54

Onsdag morgon. 9 grader och halvklart. Ska klarna upp mitt på dagen och bli strålande sol, det blir toppen :)  Men, det vill blåsa en del ... vet inte hur många gånger jag fått ställa upp änglatrumpeterna, ser att en av dem ligger nu åxå. 


Igår åkte jag direkt efter jobbet för att hämta upp den skrinda jag köpt på fb. Hon som sålde den hade ett par skalmar till salu åxå, och jag fick verkligen kanonpris på alltihop. När jag kom hem gick jag ut med hundarna, sedan satte jag Alice för skrindan och gick iväg till Pernilla för att visa, och för att Otto skulle få provåka :)


       

Alice är fantastisk. Hon stod helt stilla och bara väntade tills vi riggat klart och kunde börja gå. Jag tror att Alice och Otto gillade det lika mycket :)  


Idag ska jag jobba i Byske och äta lunch med Kickan. Det ska bli superkul, var ju ett tag sedan vi träffades. Eftersom jag valde att prova skrindan igår, så blir det först i afton jag åker och klipper gräs på RackArena. Det blir lixom rätt åxå, att komma från jobbet i Byske, mellanlanda hemma och sedan åka vidare till arenan, det blir inte så mycket fram och tillbaka då. 


En annan sak som händer idag, är att Milo, aka Gullefjun, fyller 9 år. Han är vuxen nu :)


 

obs, fotot är inte nytaget. Grattis Gullefjun :)


Nä, hög tid att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Känner mig trött och sliten, men det är nog för att en förkylning ligger och lurar i kroppen. HOppas bli av med den känslan under dagen. Ha en fin onsdag, efter den här dagen går vi mot helg, men även veckodagar är Värda dagar :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards