Alla inlägg den 2 augusti 2019

Av maria tafvelin - 2 augusti 2019 07:42

Fredag morgon. 14 grader och molnigt. Appen säger att det ska bli lite sol kring kl 11, och ikväll ska det klarna upp helt. Det ser ut att ska bli fint väder i helgen och även nästa vecka. Regn på torsdag, och det behövs nu tänker jag. 


Igår innan jag hasade ur tofflorna, skickade jag iväg en jobbansökan via mail. Såg nu när jag kollade, att jag postade mailet 10.07  Kl 11.20 ringde de och frågade om jag kunde komma så att de fick träffa mig. Vi bestämde kl 13. Kl 14.30 åkte jag hem därifrån

 

1/9 börjar jag jobba heltid som köksansvarig på Utflex förskola knappa 2 mil härifrån. Förstår ni? Jag ska få laga mat på arbetstid! Direkt jag kom dit kände jag att jag trivdes. Omgivningen, lokalerna, de två ägarna som tog emot mig .... Allt kändes bara .... Rätt!  Lixom - plötsligt händer det. Plötsligt HÄNDE det. Helt otroligt, vet knappt om jag fattat det själv än. Det här ser jag verkligen fram emot ska ni veta. 


Till middag lagade jag pasta med köttfärssås

       

Å herregud vad datorn är seg. Den brukar säga till mig att lagringsutrymmet är fullt och att jag måste göra nåt åt det .... har väl lite sådär halvhjärtat försökt radera lite här och där, men tydligen räcker inte det. Nu måste jag visst på allvar ta itu med problemet .... gäller bara att radera rätt grejer så att jag inte hux flux sitter med en oduglig dator för att jag raderat nåt viktigt .... fniss. 


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Förutom utflykten där jag lyckades få drömjobbet igår, så höll jag mig nära hemmet. Det kommer jag att göra idag åxå. Ha en fin fredag, fyll den värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards