Alla inlägg den 3 augusti 2019

Av maria tafvelin - 3 augusti 2019 09:12

Lördag morgon. 12 grader och halvklart. Nu hörde jag att perkolatorn slog av, så det är alltså 40 minuter sedan jag knäppte på den .... fniss .... och har inte hunnit dricka min tredje kopp ännu. Jag fastnade i att försöka rensa datorn för att frigöra lite utrymme .... fattar inte ... har ju gjort det tidigare och då tyckte jag att den blev supersnabb, men nu verkar det lixom inte hjälpa vad jag än gör ... och inte vet jag vad jag ska rensa bort heller. 


Igår efter morgonpromenad tog jag itu med att forsla bort ris som Hannah och Robban kapat från häcken utanför mig. Satte wp-selen på Alice så fick hon dra det på baksidan upp mot skogen. Hon är som en riktig arbetshäst, värsta draget :)

Theo fick sig en cykeltur istället

 

I övrigt var det en väldigt lugn dag, då jag känt mig ostadig. Bättre idag känner jag, så jag hoppas att det inte blir värre än såhär den här gången. Nu hoppas jag att nästa fredag kunna göra den här vandringen med tältövernattning på furuögrundsleden. Håll tummarna för att det går :)


Idag blir det väl att åka och handla lite .... skulle ha tvättat och städat bilen åxå ... och åkt iväg på rackArena för att plocka loss framdäcket på partnern och lämnat in det. Lite nosework för hundarna ..... det blir nog att prioritera bort det där med tvätt och städning av bilen .... fniss. 


Hundarna har vaknat, de började dagen med ett lekpass

 

De håller fortfarande på och brottas .... snart ramlar de ihop och somnar. Fniss. 


Nä, jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Dagen har börjat så det gäller att haka på. Ta den här dagen och fyll den med värda grejer


Gomorron



 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards