Alla inlägg den 4 augusti 2019

Av maria tafvelin - 4 augusti 2019 07:28

Söndag morgon. 8 grader och klarblå himmel. Ytterligare en solig och vacker dag väntar :)  Igår hade jag ju planerat att handla, tvätta och städa bilen, åka på arenan och hämta framdäcket, samt nosework. Gissa hur mycket av de planerna som blev av? .... fniss. 


Efter morgonrundan var vi ute i trädgårdslandet jag, Hannah och Robban, tog upp lite morötter, åt lite ärtskidor ... sen gick vi och kollade där jag (läs Robban typ) ska bygga upp hundgård åt Theo och Alice. När Pernilla börjat jobba igen och inte kan ta ut hundarna mitt på dagen, måste de få vara ute i hundgård medans jag jobbar. Själva hundgården har jag beställt, nu ska jag bara hitta en koja åxå. Efter att vi kollat runt på det där, åkte jag över till Pernilla och Mattias för att umgås med Otto medans de jobbar på gården, det skottas grus och läggs kantsten ... blir vansinnigt snyggt. Jag tog Otto med mig på IcaMaxi och Rusta, han var på ett strålande humör, som vanligt, och charmade verkligen alla! Otto är helt underbar ... .när han kommer med sina små armar runt halsen på mig .... grabbar tag i håret vid öronen eller bak i nacken och sliter sig nära, han är så stark så det går lixom inte stoppa honom ....sen attackerar han hakan med sina sylvassa små tänder, eftersom han även fått två tänder i överkäken, så blir det 4 tänder i hakan ... fniss

 



När vi kom tillbaka så var han nog trött lillhjärtat, la honom i vagnen och överlämnade ansvaret till Pernilla och Mattias, som skulle ta en matrast samt söva Otto så att de kunde fortsätta jobba. Själv åkte jag hem och kände ett stort sug efter att baka mjukkaka ..... så jag drog ihop en deg och satte på ugnen på max, in med stålet ... jäsa deg en timme, sedan baka. Så underbart roligt det är!!  Den här gången bakade jag på vatten istället för mjölk, ville höra om ungdomarna kände någon skillnad, själv gör jag det inte. Innan mjukkakorna hunnit kallna ringde jag Pernilla och berättade att det fanns nygräddade mjukkakor. 

- jag tar cykeln och kommer på momangen, sa hon

Ringde även över till Hannah med samma meddelande, hon kom genast ut hon åxå för att få några nygräddade bröd. En stund senare fick jag sms av de båda

- Vi känner ingen skillnad, svingott!

- Jättegott!

Jamen, dåså :)


Var ut med hundarna en sväng, hade tagit ut en klump pizzadeg ur frysen som fått tina, och sedan gjorde jag en pizza, när lix stålet var varmt tänkte jag. Hade köpt chorizo som var ett jädra drag i, så jag slantade upp en sådan och la på. Det blev väldigt bra!


 

Efter maten blev det tv-soffan en stund, sedan blev det en cykeltur med hundarna

     

Kom hem lagom till "Sommarkrysset", tittade på det, kvällspink med hundarna och tidigt isäng. Kl 9 ska jag vara hos Malin i Fällbäcken, vi ska rida ut tillsammans. Efter det blir det dusch, sedan iväg och hämta upp Otto, vi ska på loppis idag, jag och han :)


Nä, dags att sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken, ska ju hinna ut med hundarna och äta frukost innan det är dags att bege sig mot hästryggen. Ha en superhärlig Söndag! Fyll dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards