Alla inlägg den 5 augusti 2019

Av maria tafvelin - 5 augusti 2019 05:34

Måndag morgon. 8 grader och klarblå himmel. Inte så varmt på nätterna, men nu har änglatrumpeterna massor med knoppar, så de ska väl blomma som mest senare i höst när det är läge att flytta in dem. Men, huvudsaken de blommar överhuvudtaget :) Fick upp en minnesbild på fb, taget för 2 år sedan

 


Idag och i morgon har jag en flyttstädning. Skönt!  På onsdag är det vanlig trappstädning, dvs bara torka golv. Blir en bra vecka det här. Nästa vecka på fredag, ska jag vara på nya jobbet :)  Det blir superkul :)


Igår efter morgonpromenad åkte jag iväg till Malin i Fällbäcken för att rida. Första gången jag red tölt, åtminstone nån längre sträcka. En helt underbar ridtur på vitberget ca 1.5 timmar. 

 

Kom hem, duschade, åt lite, sen bar det iväg till Pernilla och Mattias för att hämta upp Otto. Han sov när jag kom, så jag väntade tills han vaknade, gav honom lite lunch, och SEN åkte vi på loppis jag och han :)

 

Vi åkte upp på folkparken, och det var HUR mycket som helst. Jag har aldrig varit där på loppis förut, så jag visste inte vad jag skulle förvänta mig, men det var mycket större än jag trodde. 12-15 skulle det hålla på, jag kom väl dit kring 12.30 och när jag åkte, strax före 14, var det rätt många som höll på att plocka ihop. Det var strålande väder, snudd på för varmt (i mitt tycke) så många ville väl hem och kasta sig i solstolen gissar jag. Dessutom var det betydligt fler försäljare än köpare. Jag hittade en leksak till Otto som jag köpte, i övrigt blev det en kall trocadero när vi tog paus inne på logen en stund. 


Glada och nöjda åkte vi hem, jag lämnade av Otto och tog mig an lite tvätt här hemma. När det blev middagsdags fixade jag en karrégryta med vitlök och grönpeppar. Mums!


 

Lite soffhäng och tvtittande

 

Mot kvällningen blev det en cykeltur ner till båthamnen

 

Hoppade isäng rätt tidigt, då jag var riktigt trött. Det är jag nu åxå .... fniss. 


Nä, bäst sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och vispa igång dagen. Ha en fin måndag, kom ihåg att det är Du som bestämmer vilka värda grejer den ska bestå av.


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards