Alla inlägg den 6 augusti 2019

Av maria tafvelin - 6 augusti 2019 05:45

Tisdag morgon. 9 grader och halvklart. Appen säger att det möjligtvis ska regna några timmar idag, och det behövs verkligen. Gräsmattorna ser för hemska ut, supertorra. 


Igår efter jobbet fick jag ha Otto medans Pernilla tränade. Jag tog hundarna och Otto i vagnen och gick runt byn. Otto var på strålande humör i vanlig ordning :) 


 

Till middag blev det blodpudding. Herregud så gott det är ändå! och vet  ni, basilika passade sjukt bra ihop med blodpuddingen.

 

Till och med Leif Mannerström tryckte "gilla" på instagrammet på den bilden :)


På tal om mat .... läste på norran att en man som köpt pizza i skåne blev så arg när han inte tyckte om pizzan, att han slog bagaren och kastade en pizzaslice på honom.  Herregud, ska man skratta eller gråta. Visst, är maten dålig så kan man ju framföra det, men att börja slå bagaren?  


På tal om att läsa ... såg en så bra grej på fb där det handlade om hur lätt det är att vara en dålig matte till sin hund. Rättare sagt så är det väl helt omöjligt att vara bra, för hur  man än gör så är man dålig. 

- Hur ofta går ni ut med era hundar?

- Hur långt går ni?

- Hur mycket aktiverar ni er hund?

- Får er hund vara lös?

Frågorna tar aldrig slut, och det som är gemensamt för alla frågor är att vad du än svarar så är det fel, dvs du är dålig. Går man ut sällan så är det ju fel, går man ut ofta så är det lika fel. Går man korta rundor är det för kort, går man långa så är det för långt. Aktiverar man hunden lite så är det för lite, aktiverar man mycket så är det för mycket. Får hunden vara lös så är det fel, får den aldrig vara lös så är det fel. Kolla på vilket hundforum som helst, det ser likadant ut överallt. Varför är det så? Varför finns en sån otrolig drivkraft hos människor som gör att de hittar fel där det inte ens finns något fel? Allt vrids och vänds så att det SKA bli fel. Varför?


Idag fortsätter jag flyttstädningen av den lägenhet jag började med igår, och det ska bli färdigt idag, för i morgon har jag trappstädning i Byske. DÅ blir det lunch med fina Kickan :)


Nä, nu är det hög tid att sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken, tiden har slirat iväg lite ... fniss. Ha en fin tisdag och kom ihåg att försöka vrida och vända på saker så att det blir positivt och Värt :)


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards