Alla inlägg den 7 augusti 2019

Av maria tafvelin - 7 augusti 2019 06:27

Onsdag morgon. 8 grader och halvklart. Det är lite hurvigt på mornarna, men blir ju varmt frampå dagen. Så även igår. Jag var färdig med flyttstädningen tidigt, tog bara ett par timmar på morgonen, och när jag nästan var hemma på gården mötte jag Pernilla med Otto i vagnen, hon skulle gå runt byn. Jag skyndade mig in och bytte kläder, tog med hundarna och följde med. När jag kom hem åt jag lite lunch sedan gick jag över till Hannah och Robban en sväng. De skulle fälla lite träd på baksidan. Pernilla och Mattias skulle köra iväg lite ris till återvinningen, så jag erbjöd mig ha Otto under tiden. Han fick äta lite lunch, sedan gick vi ut och tittade när Hannah och Robban jobbade med trädfällningen. Alltså, hans underbara leende!

   

Efter att ha tittat på trädfällning, suttit i gräset och undersökt grässtrån, gått barfota i gräset (med mommos hjälp) så blev han trött och somnade i vagnen. Medans han sov hjälpte jag till med att dra kvistar och ris. Efter ett par timmar kom Pernilla och Mattias, de tog med sig Otto hem och jag gick över till mig. Ut med hundarna en sväng, värmde karrégryta till middag, sen blev det en lugn kväll. Pratade med kompis Carina en timme i telefon, såg lite tv, sedan tog jag en cykeltur med hundarna innan det var dags att gå isäng. En dag fullproppad med värda grejer helt enkelt. 


Eftersom jag åker direkt till Byske nu på morgonen, för trappstädning, så låg jag en timme längre. Lite sovmorgon helt enkelt. Efter jobbet mellanlandar jag hemma, tar ut hundarna och byter om, sedan åker jag och rider. Det är bestämt att jag ska rida islänningen Tengil, som står på 4H, onsdagar och söndagar. Det blir skoj :)


På fredag tänker jag tälta med hundarna. Ska gå furuögrundsleden och slå upp tältet nånstans där det är riktigt fint. Hämtade in ryggsäcken och sovsäcken, tryckte ner tältet och sovsäcken i ryggan för att känna efter hur det kändes. Jag behöver ju knappt  med mig nåt när det bara är en natt. Vatten till mig och hundarna, tar en termos med kaffe och nåt att tugga på, hundarna får bära sin egen mat och sin vattenskål. På lördag går jag tillbaka igen. Den enda funderingen jag har, är från vilket håll jag ska gå. Ska jag utgå från Byske camping eller från Furuögrund. Var är det finast? Eller, det kanske är lika fint hela vägen. Får höra med någon som gått där, vad de rekommenderar. 


Nä, dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en härlig onsdag, fyll dagen med värda grejer!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards