Alla inlägg den 9 augusti 2019

Av maria tafvelin - 9 augusti 2019 05:30

Fredag morgon. 11 grader och mest molnigt, men ska klarna upp mot aftonen och bli en solig kväll. 


Igår kände jag mig lite sådär .... kroppen reagerade som om jag legat i yrsel ett fullt anfall, dvs minst 5 timmar, trots att det bara var en timme. Trött och slut helt enkelt, men på benen i alla fall. Efter jobbet - ut med hundarna, sen bytte jag om till ridkläder. Hoppas jag hinner rida idag, tänkte jag när jag begav mig iväg. Och tänk - det gick vägen :)

 

En lite överspeedad, småbråkig Tengil, som efter ca 10 minuter - en kvart gav med sig och det blev en riktigt trevlig stund. Hade kunnat rida hela kvällen, men redan efter en dryg halvtimme kände jag att han var jättesvettig, då skrittade jag tillbaka till stallet. På söndag ses vi nästa gång :)


När jag kom hem var ju tanken att ta en dusch direkt, men jag tog ut hundarna istället och var ute en stund med dem. När vi kom in var jag störthungrig. Det blev krämig pasta med kycklingkorv, vitlök och basilika

 

Hundarna växlade mellan röja - vila .... fniss

 

           


Idag får vi det lite pussligt på jobbet, att få ihop jobben. Det jobb jag hade på schemat igår efter lunch, kunde jag inte komma igång med förrän efter kl 14, då jag först inte fått någon nyckel, sedan då jag äntligen fick tag på den, hade jag fel adress. Att få tag på bovärden för att rätta till det hela, var inte heller tvärenkelt. Allt detta gjorde ju att jag i princip inte hann något alls igår, och arbetet var bara lagt till igår, och det är helt och hållet omöjligt att hinna den städningen på en hel dag ens. Idag har ju alla helt andra arbetsuppgifter på schemat, så det blir lite spännande hur vi ska ro ihop det. 


Nä, hög tid att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Nu ska vi se vart den här dagen kan bära oss och hur mycket värt vi kan få in i den. Eller hur!?  :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards