Alla inlägg den 16 augusti 2019

Av maria tafvelin - 16 augusti 2019 17:12

Fredag afton. 22 grader och ... mest molnigt. Kom hem från en inskolningsdag på nya jobbet för en dryg timme sedan, och jag kan inte vara tyst längre. Have I died and gone to heaven?   Alltså ... waow!! Det är ju det HÄR jag vill göra när jag blir stor!!!! 


I morse när jag kom dit var det ju dags att dra igång frukost. Det var förberett både vatten i en panna, havregryn i ett mått och ägg i en kastrull. Jag behövde bara starta spisen, och röra. Jo just ja, fick salta gröten ... fniss. Alltså, snacka om mjukstart!  Till lunch behövde jag bara  koka upp köttfärssås som kocken kokade igår, samt koka spagetti. Utmaningen här blev att få till någorlunda mängd spagetti, eller ja, köttfärssås åxå, eftersom det fanns typ 8 liter, varav en del skulle ätas idag, resten frysas och användas nästa fredag. Efter lite funderingar och stora chanstagningar gällande portionsstorlek så blev kontentan att det blev över ca 1 portion spagetti och 2 portioner köttfärssås :)


Jag hade en 2-årig liten kille inne hos mig i köket en del. Han ville visa att han kunde springa, stå på ett ben, köra leksaksbilar, han ville att jag skulle lyfta upp honom och hålla i honom ... ni vet ... <3  Framöver, när jag ska laga all mat själv, samt baka ... då kanske jag inte har tid med sånt ... men idag hade jag tid. 

- Kom nu "namnet" nu måste du låta Maria jobba, hon ska laga mat, sa "fröknarna"   Det gick bra i ett par minuter, sen kom han in igen och sträckte upp armarna mot mig. Jag FÅR ha barn inne i köket hos mig NÄR jag tycker att jag har tid och möjlighet. Idag var en sån dag :) 


Som grädde på moset stannade jag till hos Pernilla och Mattias när jag åkte hem. Öppnade deras ytterdörr, Pernilla och Otto var i köket, Otto på golvet. 

- Vem är det som kommer? 

- Otto, Otto, det är mommo, var är du Otto?

Otto kommer krypande i världens fart, runt hörnet i köket och in till hallen. Jag blir gråtfärdig när han tittar på mig och skiner upp. Kommer krypande ända fram, jag lyfter upp honom och kramar om honom. Jag blir kvar där ett tag och kan inte sluta förundras över detta gossebarn. Han skrattar, jollrar, bits, nyps, sliter i håret, och är alldeles alldeles underbar <3  


Just så mycket mer har jag inte hunnit, förutom att ha varit ute med hundarna. Blir nog en cykeltur ikväll, men nu tänkte jag gå ut och låta dem köra lite godissök på gården innan det är dags för mig att fixa mat. 


Den här dagen har varit så värd, så ni anar inte. OCH .... den är inte ens slut än. 


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 16 augusti 2019 05:26

Fredag morgon. 12 grader och uppklarnande. Kring 9-snåret beräknas det vara full sol :) 


Igår efter jobbet och runda med hundarna, åkte jag, Hannah och Robban till Klutmark för att hämta hundkojan jag köpt. Tur att Robban och Mattias köpt en stor släp ... fniss ... för kojan var rätt så rejäl, om vi säger så :)


   

Det är två rum, först en oisolerad del, och innanför den en isolerad med ett element. Nu ska jag skrapa och måla den, och byta plåttak. När kojan var avlastad så gjorde jag den smörgåstårta som är beställd till idag

   


Igår kom min läkare tillbaka från semester, och svarade på det mail jag skickat. Han har nu skrivit ut en ny medicin som jag ska få prova, få se om Meniére håller sig undan, helst för gott :)


Hörrni, idag är ingen vanlig dag, idag är dagen när jag ska vara på mitt nya jobb för första gången. Jag skolas in så jag ska vara där idag, nästa vecka onsdag och fredag, veckan därpå torsdag, fredag .... och sen börjar jag "på riktigt" veckan därpå. HUR skoj som helst :) 


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och köra igång dagen. Det här blir en bra, rolig och värd dag :)  Se till att Din åxå blir det :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards