Alla inlägg den 29 augusti 2019

Av maria tafvelin - 29 augusti 2019 05:29

Torsdag morgon. 14 grader och i det närmaste klarblå himmel. Det blir inte lika varmt idag (tack för det). Igår var det bort emot 30 grader, idag ska det visst landa på 22. Det räcker gott och väl :)


Igår hade jag ju ett 3-timmars städjobb, sedan åkte jag hem. Efter att ha varit ute med hundarna gick jag över till Pernilla för att hämta Otto. Jag fick rå om honom medans hon åkte och tränade. När hon kom tillbaka skyndade jag iväg till Fällbäcken för att rida med Malin. Vi var ute nästan 2 timmar på Vitberget, ljuvligt att rida i skogen så att man kom undan solen lite. Inga foton från ridturen då telefonen låg i bilen. Kom hem, skrapade hundkojan, höll på att svettas bort, gick in .... fniss. 


Till middag blev det laxpasta. Kände att jag ville prova min nya pastamaskin. Jag har ju gjort egen färsk pasta massor med gånger genom åren, men alltid kavlat och skurit för hand, nu provade jag maskinen

     

Jag blandade creme fraice, bladpersilja, gröna oliver och lax, kryddade med citronpeppar. Det blev supergott :)

Var ut med hundarna en kort sväng, sedan sprättade jag en kall öl och sjönk ner i soffan.  Vilken dag! Helt underbar. 


Från och med Nu jobbar jag på förskolan. Nästa steg i livet lixom. Äntligen! 


Nä, dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och vispa igång dagen på allvar. Ha en fin torsdag och se till att peta in många värda grejer under dagens lopp. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards