Alla inlägg den 30 augusti 2019

Av maria tafvelin - 30 augusti 2019 05:26

Fredag morgon. 17 grader och regn. Tänker att det är bra för Pernilla och Mattias nysådda gräsmatta, ja, för de själva åxå, då behöver de inte gå och vattna den flera gånger per dag :)


Igår började jag ju "på riktigt" på mitt nya superhärliga jobb :) Rill lunch gjorde jag nån form av kasslergryta, och till mellis fixade jag fruktspett. 


     

Tänk, i många år har jag gått och tänkt - undrar vad jag ska bli när jag blir stor? ... fniss. Nu har ju allt fallit på plats. Eller som min lillebror sa häromdagen när jag pratade med honom 

- Vi fick som vi ville alla tre. 

Han syftade då till sig själv, mig och vår storebror Nisse. Jo, vi fick som vi ville och vi har det så himla bra alla tre. Min moster Rut (hon fyller btw 80 år i november) ringde i förrgår för att få nisses nya mobilnummer då hon ville ringa och gratulera honom på 55-årsdagen och jag sa till henne att jag är så himla glad över att hon fått uppleva att vi fått det så himla bra vi tre, med tanke på hur allt såg ut när vi var små. Hon höll verkligen med och sa att hon sannerligen har ro i själen. Det kändes bra att höra.


Snart är det helg åxå ...  men nu är det dagen Idag vi ska förvalta. Igår grävde barnen på föris upp potatis som vi ska ha till dagens lunch. De ska få plocka in sallad idag, för jag tänkte göra en ljummen kycklingsallad med kokt färskpotatis i. 


Nä, det håller på att vara dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och få snurr på dagen. För mig är plötsligt hela dagarna Värda, hoppas det känns så för dig åxå, det är en härlig känsla :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards