Alla inlägg den 4 september 2019

Av maria tafvelin - 4 september 2019 05:28

Onsdag morgon. 9 grader och mest molnigt, men ser ut att ska bli en fin dag idag åxå, och till i eftermiddag ska det visst bli klarblå himmel. 


Igår hade vi seniorfika på förskolan. En dag i månaden kl 9-10 är seniorerna välkomna att fika hos oss. Vi hade några småkakor i frysen som jag tog fram, och jag bakade en drömtårta (som jag brände något och döpte om till mardröm men seniorerna bedyrade att den var sååå god) Jag stod sedan i köket och rullade kroppkakor (vilket imponerade på seniorerna) :)  

   

Så, till lunch bjöds det hemgjorda kroppkakor :)  Till mellis fixade jag lite frukt

 


När jag kom hem från jobbet gick jag ut med hundarna, sedan bar det iväg till Pernilla för att passa Otto medans hon var och tränade. 

 

Hem, fixa nåt att äta .... äh, korv med bröd blir bra. Har ni någon gång undrat varför varmkorven är dubbelt så lång som brödet? Inte för att det spelar någon egentlig roll om man äter mer korv än bröd, men .... hamburgerbröden är ju lika stora som hamburgaren .... en liten fundering bara. Jag tog i alla fall 2 bröd och En korv ... fniss

 

Satt en stund i soffan och slötittade på tv, sedan blev det en cykeltur med hundarna :)


 


I afton ska det som sagt vara fint väder. Ska jag måla hundkoja eller ska jag rida? Svaret är tvärenkelt - självklart ska jag rida :)  Kommer nog att jobba lite längre idag, då jag ska förbereda lite mat för "fröknarna" på jobbet som åker till Hemavan i morgon, men de har varit väldigt noga med att tala om att ifall jag jobbar längre idag, så går jag hem tidigare på fredag. Det här är en arbetsplats där man värnar om varandra. Helt underbart! Jag känner mig så otroligt välkommen och UPPSKATTAD! 


Jag packar med mig ridkläderna och byter om när jag kommer till stallet. Det blir ju ingen ridtur till skogen idag iom älgjakten, utan jag får hålla mig till vägarna och ängarna. Får inte glömma att ta med reflexvästen. 


Nä ... nu håller det på att dra ihop sig till att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Planen för dagen är - Ha kul :)  Har man kul så blir det ju automatiskt Värt! :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards