Alla inlägg den 6 september 2019

Av maria tafvelin - 6 september 2019 06:14

Fredag morgon. 8 grader och klarblå, strålande himmel. Det ska enligt prognosen vara vackert väder hela dagen :)

Igår på jobbet gjorde jag kebabgryta, fast när jag skulle hämta kebabköttet ur frysen, så fanns där inget ... fniss. Tycktes hade beställt det, minns ju att jag bollade med Sara hur mycket jag skulle ta, när vi satt vid datorn och la in beställningen i förrgår. 

- Jahapp, sa jag, då får jag hitta på nåt annat

- Det finns ju rätt mycket hamburare, ta det, sa Sara


Så, jag stekte upp typ 3 kg hamburgare som jag kryddade med kebabkrydda, stekte lök och paprika, hällde på ett par burkar krossade tomater, samt 1.5 kg tomater som jag hackade. Matlagningsgrädde på det, salt och peppar. Puttra 20 min. Klart

   

Jädrar va barna åt! Alla grupper åt mycket mer än vad någon kunde ana, så det blev en riktig hit :) Till mellis mackor och fruktspett

 

Jag hade städat köket och gjort allt klart redan kl 15, så jag åkte hem då. Gick ut med hundarna, sen kom Otto över, medans Pernilla tränade.  Det blev korv och makaroner för mig, havregröt för Otto, sen hann vi inte så mycket mer innan Pernilla kom och hämtade honom igen. Satte mig i soffan och kollade på tv och mot kvällningen tog jag en cykeltur med hundarna runt lillbyn, sen tillbaka till soffan en stund


 

Idag är jag ensam på jobbet, då de andra har planeringsdagar. Jag tänkte att det spelar mindre roll om jag jobbar 7.30-16.00 när ingen är där ... ställde inte alarmet igår nämligen, och vaknade kl 6 ... så jag dricker kaffe nu, men alldeles strax är det dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en underbart fin fredag, se till att inte flaxa runt i skallen alltför mycket, utan försök njuta av det du har framför dig just NU. Då är det lättare att se det Värda. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards