Alla inlägg den 10 september 2019

Av maria tafvelin - 10 september 2019 05:22

Tisdag morgon. 11 grader och molnigt. Riktigt mörkt ute, och  jag har hostat som en gnu inatt. I övrigt känner jag mig dock mycket bättre, det här med att låta kroppen Vila när man är sjuk, är grejen. Igår klev jag upp kring 7, gick ut med hundarna en kort sväng, gick över och hämtade Lilly så att jag skulle kunna hålla koll på henne. Hon har ju haft diarré sedan lördag, inte ätit och knappt druckit något alls. Jag gjorde risavkok och hon drack ett par klunkar, inte mer. 


Jag parkerade mig i soffan och halvsov fram till kring 14, då tog jag ut hundarna igen. Lilly kissade bara, och när vi kom in klunkade hon i sig allt risavkok jag gjort, nästan en liter. Äntligen!  Pernilla och Otto kom förbi, jag såg dem härute på gården gåendes bort till trädgårdslandet, så jag gick ut. De hade varit på lekparken och Otto har gungat första gången. Pernilla visade en film på det, åh vad han skrattade <3  Vi satte oss i inglasningen hos Hannah och Robban, Hannah slutade tidigt så hon kom hem medans vi satt där. Jag brukar ju passa Otto medans Pernilla tränar, men eftersom jag mådde som jag gjorde, hade hon bett sin faster, och det gick jättebra. Pernilla och Hannah erbjöd sig åka på Kvantum och handla lite åt mig, jag var tvungen köpa lite saker till dagens lunch på jobbet. 

- Vi kan fixa det, sa de

- nämän, jag MÅSTE ju komma mig på benen, jag ska ju jobba i morgon. 

Gick in och vilade nån timme till, sedan sminkade jag mig, tog på nya jeansen och en snygg top. Tror och hoppas att jag Såg betydligt bättre ut än jag kände mig ... fniss


När jag kom tillbaka hem kunde jag konstatera att hostan verkligen kommit igång. Jag höll på att hosta skallen av mig inne på Kvantum, det räckte med den promenaden. Vilade en stund, lagade sedan mat. Det blev en köttgryta med stor mängd ingefära och vitlök. 


 

En lång, varm dusch fick avsluta kvällen. Inatt har jag verkligen inte sovit mycket, jag har hostat och hostat. MEN, då är det ju tur att jag sov såpass mycket igår på dagen :) 


Idag ska jag laga grekisk grönsaksgryta på jobbet, och beställa varor. Ja, jag ska givetvis göra mer än så, men det är de stora sakerna. Såhär i början tänker jag styra så att tisdagar låter jag beställningen ta en stor del av dagen, så att jag inte planerar in en massa att göra just tisdag. Planering är a och o. Plus att planera så att jag tex bakar de dagar jag har lättlagade luncher. 


Nä hörrni, det är nog dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och låta dagen ta fart. Ska packa ner nässpray, hostmedicin och alvedon så jag är preppad inför alla slags utmaningar ... fniss. Ha en fin tisdag, försök fylla den så gott det går, med värda grejer. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards