Alla inlägg den 16 september 2019

Av maria tafvelin - 16 september 2019 05:23

Måndag morgon. 4 grader och molnigt, kring mitt på dagen ska det nog bli lite sol ändå :)  Igår regnade det precis hela dagen, även under ridturen, men det gjorde inte ett smack. Jag hade ju regnkläder och handskar, så det var riktigt härligt att vara ute en timme på hästryggen

   

Hem, åt lite lunch, blev tvärtrött så jag gick över till Hannah och Robban en sväng för att hålla mig vaken. De höll på att stycka och paketera kött. Satt inte där så länge utan gick hem till mig igen. Eftermiddagen och kvällen blev lugna. Hostar och snorar fortfarande en hel del, men nu kan det väl inte vara så många dagar kvar innan det släpper helt. 


Inatt drömde jag nåt helsnurrigt. Jag skulle flytta till Stockholm ... åh ... nu minns jag inte vad gatan hette, det var nåt konstigt  namn ... kom dit, låste upp dörren, gick in ..... på typ ett boende. Gick runt rätt länge och sökte personal för att få veta vad det var frågan om. Hittade till slut en som jobbade där som förklarade att jag var på fel gata, jag var nu på läkarvägen men det var ju fel. Tack!  Glad i hågen gick jag ut därifrån och frågade en kvinna utanför, var den rätta gatan låg. Hon pekade och jag började gå. Kom fram, öppnade porten .... såg en jättejättesmal, jättejättebrant trapp. Men herregud ... 


Till höger fanns som en typ av hall, där det fanns en hiss. Det stod en massa folk där och jag gick dit. Jag visste inte var min lägenhet låg, så jag frågade några äldre damer om de visste. 

- jo, där bor ju hon, sa de och pekade på en kvinna. Den kvinnan visade sig inte hade flyttat ut. 

- nä, det är nåt krig med hyresvärden, så jag kommer inte att flytta, sa hon. 

- men, jag ska ju flytta in idag, sa jag

- jaha, jag får skriva på hyresvärdens hemsida, sa hon. 

I hissen kunde man bara åka två stycken åt gången, och det var så många i kö att jag hann vakna innan det var min tur. Det var nog lika bra .... fniss. 


Idag blir det önskelunch på förskolan. Plättar med grädde och sylt är beställt. Jag har tänkt baka bullar och lägga i försäljningsfrysen tänkte jag, och sen får vi se vad som händer i övrigt. 


Nä, börjar vara dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Kaffet är uppdrucket och det börjar ljusna så smått härute. Ha en bra måndag, kom ihåg att fylla dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards