Alla inlägg den 17 september 2019

Av maria tafvelin - 17 september 2019 05:17

Tisdag morgon. 4 grader och molnigt. Det ser inte riktigt ut som att solen ska orka fram idag, men man vet aldrig :)


Igår frågade cheferna mig om jag hade tid att sätta mig med dem en stund. Alltså, det kan inte hjälpas, lite hjärtklappning får man allt, och det är väl färska icke så trevliga minnen som genast gör att man tänker: VAd har jag gjort för fel?, även om man själv inte alls upplever att man gjort nåt fel. (Det hade jag inte DÅ heller)

- Hur tycker du att det går, och hur känns det, var frågan. 

- Jag tycker att det går strålande,och det känns guld. 

- Det tycker vi åxå. 

Ja, sen var det ju bara att gotta sig i allt positivt de sa :)


Bakade både bullar och bröd igår, den här gången "vanligt" grötbröd, alltså, vitt ... inga konstigheter i ... fniss. Minns ju på anställningsintervjun att de frågade om jag kunde baka grötbröd av överbliven havregrynsgröt, tror jag sa som Pippi Långstrump -  Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert.” , och det ÄR ju verkligen inte svårt :)

 

 

Efter jobbet åkte jag hem och pinkade hundarna, sedan begav jag mig bort till Pernilla och Mattias. Det var ju måndag och jag skulle sköta Otto medans Pernilla tränade och Mattias var på nåt möte eller nåt. Gav honom mat


 

satte honom i vagnen, gick förbi hos mig och plockade upp hundarna, sedan gick vi runt byn.


 

Han somnade i vagnen och sov tills vi var tillbaka, då vaknade han och var pigg och glad :)  Han fick en liten höst-gåva som jag beställt, en mössa med hans namn på, och en halsduk


 

Lite tv, lite planering, sedan kvällspink och gonatt. Somnade i vanlig ordning snabbt, vaknade och behövde snyta mig, dricka vatten och hosta en kvart. Kollade på klockan - 02.10 . Jahapp. Vet inte hur länge jag låg vaken, men det var en bra stund. Kollade på klockan igen - 03.48 Eh ... Ok. Hostade lite till, snöt mig ett par gånger, drack lite mer vatten ... sen somnade jag nog om. Nästan skönt när alarmet drog igång och påpekade att natten var slut. Såna här nätter är lix lite jobbiga, detsamma de tar slut ... fniss. Skämt åsido, visst  måste det vara över snart - det här med förkylningen och hostan? Nu får det fan vara nog.


Idag blir det spagetti och köttfärssås på jobbet, sedan beställning, det är ju tisdag :)  Efter jobbet ska jag passa Otto medans Pernilla tränar, sedan ska jag klippa Robban.  Men NU ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Kaffet är uppdrucket och jag är redo att ta mig an den här dagen. Jag ska fylla dagen med värda grejer, det ska väl du åxå! :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards