Alla inlägg den 19 september 2019

Av maria tafvelin - 19 september 2019 05:40

Torsdag morgon. 4 grader och blå himmel. Idag blir det en solig och vacker dag. Inatt har jag faktiskt inte hostat, nu ska det bara väck från bihålorna så är jag helt på banan igen :)


Igår var en väldigt lugn dag på jobbet, hälften av barnen hemma, många pga magsjuka och en del pga av att de inte vill ha magsjuka till hemmet. Jag passade på att baka mer bröd, den här gången grötbröd med vetemjöl och havrekli. Jag kände att jag måste börja skriva innehåll på bröden, då jag blandar olika ingredienser varje gång, och föräldrar som köper hem bröd kanske vill veta vad som är i . 


Det finns ett par saker som frustrerar mig, och det ena är när datorn beter sig som den gör nu. Jag hinner skriva en hel mening innan bokstäverna syns på skärmen, och hux flux dyker den här snurrande blå cirkeln upp som visar att datorn måste tänka. Visst i helvete ska väl datorn tänka snabbare än jag? Ghaa


Igår åkte jag till stallet direkt efter jobbet. Malin och hennes tjejer Tilde och Cornelia var redan där och medans jag bytte om så sadlade de Tengil åt mig. Malin och tjejerna tog Domino och vagnen och jag red Tengil. Jag vill fortsätta rida för Malin, hon är superbra instruktör. Igår var jag inte bra i början, helt plötsligt använde jag skänklarna, varifrån DET kom, det vet jag inte. 

- Nej, nu använder du skänklarna, kom ihåg att du ska tänka att du amputerat benen vid knät. Driv med innerlåret

Men ... efter några vändor tölt så ropade hon:

- BRAA  Maria


Härlig ridtur och jag har hittat fler ridvägar. 


Jag hade tänkt skriva ett långt inlägg om en sak jag funderat på i slutet, men det tar sån tid att skriva nu när datorn beter sig såhär, så jag har inte tid att sitta här och harva på längre. Får hoppas på nåt mirakel eller nåt så att datorn piggar på sig. Har du nåt tips så hör av dig. Nu ska jag halvspringa iväg och kasta av mig tofflorna, svinga upp morgonrocken på sin krok, slajda in i köket och ropa ner hundarna. Ha en superfin torsdag, kom ihåg att göra saker som känns värda för Dig. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards