Alla inlägg den 21 september 2019

Av maria tafvelin - 21 september 2019 07:12

Lördag morgon. 1 grad och halvklart. "Ring så spelar vi" på radion. Hundarna sover och kaffet är strax klart. Härlig morgon med andra ord :)


Igår, ytterligare en lugn dag på jobbet. Jag fick en idé på torsdagkväll som jag frågade chefen ifall jag kunde få genomföra på fredag morgon,  och det fick jag gärna. Det blev jättelyckat :)

 


Jag gjorde tacopaj till lunch, förberedde genom att göra pajdegen i torsdags, i formarna och in i kylen. Igår behövde jag bara förgrädda pajskalen,  steka lök och köttfärs, krydda med tacokrydda,  röra ner creme fraice, fylla skalen, strö över lite wb-ost  och grädda. De blev verkligen populära, både bland barn och pedagoger :)

   

Efter lunch bakade jag en drömrulltårta som jag la i frysen, det är ju snart seniorfika igen :) Till mellis fixade jag bland annat fruktsallad. Gröpte ur melon, använde en del i själva fruktsalladen, resten mixade jag till melonsaft. 

   

Jag hann inte fota melonsaftbringaren förrän den nästan var tom ... fniss. 


Rengjorde ugnarna, gjorde fredagsstädning, torkade golven i matsalen och köket, sen var jag klar, en timme före jag slutar egentligen. Men, då skulle jag ju köra förbi på Wallins Kafferepet, mitt gamla jobb, och hämta en smörgåstårtbotten jag beställt. Nu heter det ju inte Wallins Kafferepet längre, då Dahlgrens bageri köpt upp det. (ni kanske minns att jag och Hannah var på Dahlgrens och hjälpte till på fettisdagen) 


Hem, ut med hundarna på en pinkrunda, startade en tvätt, småfixade lite ... sen drog jag iväg och cyklade med hundarna

 

Hem igen och fixa middag. Snabbtinade en kotlett, körde igång inomhusgrillen, strimlade potatis och kastade ner i airfryern. 

 

Riktigt gott blev det :)


Idag ska jag iväg och klippa på RackArena, sen ska jag ta det lugnt. Är fortfarande inte frisk från förkylningen, det sitter i bihålorna, och hostan är inte borta än. Funderade igår om det faktiskt blivit lite sämre igen. Nä ... det är nog bara inbillning ... fniss. 


Nä hörrni, dags att kicka av tofflorna och hänga upp morgonrocken på sin krok. Lördagen har börjat och jag har tänkt nyttja alla timmarna på ett Värt sätt. Gör det du åxå!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards