Alla inlägg den 22 september 2019

Av maria tafvelin - 22 september 2019 08:40

Söndag morgon. 2 grader och klarblå himmel. Det blir en fantastiskt vacker, solig höstdag :)  Igår var det murrigt och kyligt. Fleecetröja under jackan, och vantarna på när jag startade gräsklipparen på RackArena och började köra. 3 timmar senare insåg jag att jag frusit precis hela tiden, och det kändes som att jag nog knappast skulle få upp värmen på hela dagen (vilket skulle visa sig senare inte stämma överhuvudtaget) . Mådde faktiskt sämre igår än jag gjorde i fredags, i förkylningen. När jag kom hem så tänkte jag att det viktigaste är nog att vila, så efter att ha varit ute med hundarna var för sig så att de fick söka godis på gården, la jag mig i soffan. 


Nu hann jag inte ligga så värstans länge så kom Robban hem från jakt, och vi skulle flytta undan hundkojan så att det gick börja gräva för stolparna där sektionerna ska fästas. Ja, det slutade inte där, utan det blev att börja gräva åxå. 


           

Om det inte vore för att typ halva häcken måste grävas bort, skulle det kanske inte varit så jobbigt, men helvete åxå så tung grävning. Rötter, sten....   Hannah kom ut och hjälpte till, men i sanningens namn så var jag så slut när vi avslutade för dagen att jag nästan trodde att jag skulle tuppa av. Frusenheten från morgonen var helt borta om vi säger så.  Tänkte när jag kom in - Endera blir jag RIKTIGT dålig nu, eller så har jag chockat kroppen så den blir frisk ... fniss. Faktum är att jag inte hostat en enda gång inatt :)    Däremot lyckades jag tydligen inte chocka bihålorna tillräckligt mycket. MEN, det kanske blir idag istället, då jag efter ridningen ska fortsätta gräva .... fniss. SEn måste hundkojan målas färdigt åxå. Ska höra med Pernilla om hon har möjlighet att hjälpa mig lite med det. 


Till middag hade jag planerat tacos. Jag riktigt längtade, och hade plockat fram köttfärs ur frysen. När jag samlat kraft ett tag, gick jag till köket för att börja tillaga maten. Insåg att det för första gången i mannaminne hänt: 

Jag hade varken gurka, tomat eller grönsallad. What!!??  Hahaha, vad blir DET för tacos?  Så, det fick bli pizza istället

 

Kring 21.30 orkade jag inte vara uppe längre, så det blev kvällspink med hundarna, och sedan isäng. Sov till 8.15

Vissa sov ännu längre

 

Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna, hänga upp morgonrocken och dra igång dagen. Morgonrunda med hundarna, frukost, iväg till stallet för en ridtur, handla, gräva, göra stommen till en smörgåstårta, så långt har jag en plan, sen får vi se :)  


Ha en fantastisk söndag! Må den bli Värd och underbar!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards