Alla inlägg den 27 september 2019

Av maria tafvelin - 27 september 2019 05:09

Fredag morgon. 4 plusgrader. Appen säger att det ska bli soligt och vackert idag :) Jag vaknade kl 4 och var alldeles för pigg för att somna om. Låg en halvtimme och försökte, men det gick inte, så till slut klev jag helt enkelt upp :)


Igår var det en lite stojig dag på jobbet, barnen var som små propellrar allihop .... fniss. Men, jag fick ju hjälp i köket, först var det en liten kille som ville hjälpa mig att göra pizzadeg, och efter lunch hade jag en tjej som fick hjälpa mig att ställa in disk i diskmaskinen, och städa i matsalen. Till lunch blev det korv och makaroner och barnen åt som aldrig förr.Gjorde en pizzasallad innan jag åkte hem åxå, för idag är det pizzabuffé. Jag tar med stålet :)


Efter jobbet åkte jag förbi på fd Wallins Kafferepet och hämtade upp de smörgåstårtbottnar jag beställt. Både Carina och David var där, så jag kvistade in och pratade med dem en stund - jätteskoj! Hem, spännande att se var hundarna befann sig i hundgården. Theo var i kojan, han hade nog krupit in i den isolerade delen, för han kom inte ut alldeles direkt. Alice hon låg på marken utanför kojan, i solen. Jag kastade bara in smörgåstårtbottnarna, sen kopplade jag hundarna och drog iväg på cykeltur runt lillbyn. Underbart soligt och vackert väder! Satt där på cykeln och bara andades Lycka. Vilket underbart liv! Vilket underbart jobb! Ni vet ju att jag många gånger sagt: Jag fick det bäst. Det roliga är att det blir bara bästare och bästare hela tiden :)


Kvällen blev lugn, satt och funderade kring nästa veckas meny ... och veckan efter det. Har ju redan skrivit meny fram till typ februari ... fniss .... men går igenom och kollar vilka rätter jag ska göra helt mjölkfria, eller om jag ska göra mjölkfri variant bara till det barn som behöver det. Kollade på innehållsdeklarationen på makaronpaketet igår ... det står bara vetemjöl. Ingen vätska?  Jag mailade ica och påtalade. Fick svar direkt - så ska det givetvis inte vara, det har blivit fel. 


Det här blir en rolig dag, fullt upp i köket. Förutom pizza på stålet, ska jag steka köttbullar inför måndagen. Sen får vi se vad tiden räcker till :) 


Nu är det dags att klippa bort alla blommor från trumpeterna. Doften är så stark att det knappt går vara inomhus på kvällarna

     

Hoppas att de hinner blomma mer utomhus nästa sommar. Nästa sommar ska jag försöka få byta bort några, och få i andra färger. Jag har ju 6 st i samma färg, vore kul med andra åxå. 


Nä, ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Det är fortfarande kolsvart ute, men jag har ju fått en pannlampa av Hannah, så även om det inte hunnit ljusna i skogen, så kan vi ta den morgonrundan ändå. En skogspromenad är en underbar start på dagen!  Att börja dagen med nåt värt, gör att det är ÄNNU lättare att låta det värda lixom bara rulla på. Snöbollseffekten funkar. Testa du åxå :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards