Alla inlägg den 30 september 2019

Av maria tafvelin - 30 september 2019 05:09

Måndag morgon. 7 grader och molnigt. Kanske det inte blir nåt regn idag ändå, men på torsdag spås det snö :)


Hörrni .... igår var jag riktigt dålig. Morgonrunda runt gården typ, satte ut hundarna i hundgården och gick in och la mig i soffan efter att ha hämtat ner täcke och kudde. Sov i princip till kl 13, klev upp en stund ... gick ut och hämtade in hundarna för jag ville ha sällskap .... la mig i soffan igen och halvsov till kring 16. Klev upp och fixade fisksoppa. Jag hade kokat en fond på räkskalen från smörgåstårtan, så jag tärnade ner en morot och en potatis, kokade det, hällde i en liten skvätt grädde och creme fraiche, vände ner bitar av lax och rödspätta ... kryddade upp det med salt och peppar. Men så sjukt gott!


 

Pinkade hundarna på gården, sedan kröp jag under täcket igen.

   

Så sjukt ont i halsen igen, och värk i hela kroppen. Tryckte i mig alvedon och sov mig genom kvällen. Kring 22 blev det kvällspink och sänggående. Somnade direkt, vaknade många gånger för att snyta mig, dricka vatten, ta nässpray och hosta en stund. 


Det här känns ju inget vidare, men visst fan borde det gå över snart? Det blir att ladda fickorna med Ipren, Alvedon, Zyx, Strepsils och nässpray när jag åker på jobbet. 


Idag blir det köttbullar, potatis och stuvade morötter på förskolan. Köttbullarna stekte jag i fredags, så jag behöver bara koka potatis och morotsstuvning. Ska däremot passa på att baka, både bullar och nån kaksort, så att det finns till seniorfikat i morgon. 


Nä ... det är väl lika bra att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Vi får försöka göra dagen så värd det bara går, utifrån förutsättningarna. 


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards