Alla inlägg den 29 oktober 2019

Av maria tafvelin - 29 oktober 2019 05:39

Tisdag morgon. 4 minusgrader och klart. Det kommer att bli en solig och vacker dag, precis som det var igår :)


Jag hade en förträfflig dag på jobbet igår, det var ju stängt på förskolan, så inga barn var där. Pedagogerna hade planeringsdag, så jag fixade frukost och lunch åt dem. Jo visst ja, jag bakade bullar så att de fick nygräddade bullar till eftermiddagskaffet åxå. Det uppskattades :)   Efter jobbet, hem och ut med hundarna, sedan begav jag mig till Pernilla för att passa Otto. Egentligen skulle Pernilla träna, men Mattias bad om hjälp att flytta några maskiner på ett ställe så hon åkte dit och gjorde det. Otto skulle precis sova en stund när jag kom, han vaknade efter ca en halvtimme,  men somnade om. Han vaknade 17.07 och jag tog upp honom i famnen. Där satt han och myste i 10 minuter, då kände jag att det nog är dags att han äter lite


     

Efter maten blev det full fart på honom :)  Kring kl 18 kom Pernilla och Mattias hem och det var dags för mig att bege mig hem till hundarna. Det blev några minuters fördröjning då jag råkade slira ner i diket när jag backade ut från deras gård .... fniss. Nåja, Mattias hoppade upp och satte sig på huven, då kom jag mig iväg :)


Lite tv, kloklippning, surr i telefon med bästa kompisen ... klockan var 22 innan jag kvällspinkat hundarna och kom mig isäng. Dödstrött. Gissa när jag vaknade....... Japp 02.48   Hur kommer jag ur det? Hur kan det komma sig att min hjärna får för sig att vakna då?  


Idag blir det korv stroganoff med ris på förskolan, och förmodligen lite brödbakning. 


Läser på Aftonbladet.se att det brunnit våldsamt i en förskolebyggnad i Malmö igårkväll. Ingen verksamhet bedrevs där, men det ligger fler förskolebyggnader bredvid den som brunnit. Det där är ju fasan, att det ska börja brinna. Både här hemma givetvis, men även på jobbet. Minns ni när jag nyss börjat jobba på Utflex och styrde ut vagnen med mat i matsalen. Ställde vagnen precis under brandvarnaren och köttbullarna var tydligen såpass varma att brandvarnaren drog igång. Det visste vi inte då, utan det var ju bara ut med alla barn på gården och gå en runda och kolla. Till slut insåg vi att det måste bero på köttbullarna. Igår hade vi en brandgenomgång där vi gick igenom alla rum i lokalerna, pratade om var barnen möjligtvis kunde gömma sig om det började brinna och de blev rädda. Vi gick åxå igenom hur vi skulle bete oss ifall brand startar vid sovtid och vi därmed har barn i sovsalen, både på madrasser och i vagnar. Min uppgift vid brand är att säkra sovsalen tillsammans med pedagog. Jag hoppas att alla förskolor har sådana genomgångar och planer åxå, där alla vet Precis vad de ska göra vid brand. 


Nä, nu måste jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, det är hög tid att vispa igång dagen. Eller ... konstigt att det är hög tid när jag varit vaken sedan 02.48.   Ha en fin tisdag, fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards