Direktlänk till inlägg 1 november 2019

Minsta lilla grej - kom ihåg det!

Av maria tafvelin - 1 november 2019 05:16

Fredag morgon. 9 minusgrader och klart. Finns faktiskt goda chanser att det blir YTTERLIGARE en solig och vacker dag :)  Helt underbart! Färgen på himlen igår när jag gick morgonrunda och sedan åkte på jobbet, var sådär sjukt vacker blåfärg

 

Jag hade, i vanlig ordning, en superkul och bra dag på jobbet. Fiskpinnar och potatis med egengjort remouladsås till lunch .... fast jag pimpade lite halloween över det hela åxå

   

Till mellis gjorde jag "småpumpor" av småcitrus och lite grön marsipan

 

Efter mellis var det dags att börja på allvar med den beställda middagen. Efterrätten gjorde jag strax efter lunch

 

Kycklingen hade legat i marinad sedan morgonen, rotsakerna fixade jag just innan de åkte i ugnen, Allt var färdigt ungefär 5 minuter innan beställaren kom för att hämta :)

 

Det doftade så ljuvligt gott i köket, det var inte bara Jag som tyckte det, jag tror att alla pedagoger som jobbade igår, var in och påpekade detta. Jag bestämde på stående fot att denna rätt skulle stå på menyn på måndag ... hade ändå tänkt en kycklingrätt då :)


Eftersom jag i vanliga fall slutar halv 4, men igår ville jag ju stanna över så att maten som beställts inte skulle stå på varmhållning, utan vara färdig precis innan hämtning, så jobbade jag över 1.5 timmar. Kanske slutar jag tidigare idag istället. 


Igårkväll la jag mig typ 21.30 och jag tror faktiskt att jag sov hela natten. Om jag inte är helt ute och cyklar, så vaknade jag och var vaken en stund innan alarmet drog igång ... jo, jag tror att det var så. Åtminstone så vet jag med säkerhet att jag inte legat vaken i timmar, där kring 02.44 ... fniss


Innan jag åker på jobbet ska jag ta fram kött till kvällens middag. Jag kör en frysrensning och tänker inte köpa mer mat att stoppa i frysen, förrän jag tömt den helt. Det blir några karré, fläskkotlett, rödspätta, köttfärs-middagar den närmsta tiden :) Blev ju som sugen på kyckling igår .... men ... nä, jag ska fan inte köpa kyckling förrän jag tömt frysjäveln .... fniss. 


Nä hörrni, om jag skulle ta och sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hundarna ska ropas ner och ges frukost, själv äter jag frukost på jobbet, det ingår lixom i arbetet :)


Ha en superbra fredag, kom ihåg att även den minsta lilla grej, kan bli så värd så värd. 


Gomorron

 
 
Ingen bild

Sara

2 november 2019 00:00

Härlig inställning att frysrensa ibland! Det är konstigt för hos oss är alltid båda frysarna proppfulla och ändå tycker man när man går på affär’n att man måste minsann passa på att köpa nu när det är så billigt - kan alltid vara bra att ha i frysen... :) :)

maria tafvelin

2 november 2019 07:13

Jo precis så är det :) man ?passar på? men när man tänker efter så hinner det bli bra pris på dessa varor både två och tre gånger innan frysen är tom.. fniss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards